lördag 7 juli 2012

Joråsåatt...

P ska på seglats med en kompis under veckan som kommer, har jag den stora äran att få köra en bil med fungerande ac. Förmaningarna om hur man kör bil har dock varit många. Det att tanka har noga gåtts igenom, panelen och reglage har förevisats, nummer till vägassistans har delats ut, och jag har också fått (läs: tvingats) stå bredvid och se på hur som man faktiskt startar den. Hallå! Jag har ju bara haft körkort i 22 år...

Vi har också avhandlat gräsklipparen, lämplig klipphöjd, hur man tankar den, och katastrofen som skulle inträffa om jag skulle få för mig att ta fel bensindunk ute i det gamla stallet. Hallå! Vem av oss två har egentligen klippt flest gräsmattor med en Klippo?

Jag har även intensivt uppmanats att låsa altandörren med nyckel, om nätterna och då jag lämnar hemmet, fast att det inte alls är nödvändigt...

Barnen, och deras skötsel? Det sa han faktiskt inget om!
  

6 kommentarer:

  1. Han kanske inte tänkte på att barnen borde skötas om MINST lika noga som bil och gräsklippare. =D

    SvaraRadera
  2. Det där händer mig också .., det är som att pv inte tror att jag klarar att vara ensam i huset ett par dagar?

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt, jag trodde annars (lite fördomsfullt) att det oftast var kvinnor som hade svårast att släppa kontrollen...

    SvaraRadera
  4. Haha, inte lätt du men bara 22år med körkort kanske gjorde att han kände sig lite osäker ;)

    SvaraRadera
  5. Ironin flödar...Jag känner igen det där...
    Jag känner mig lite förnärmad och förminskad då...

    SvaraRadera
  6. Medea:
    Han tänkte nog inte på det...
    Elisabet:
    Nog är det ett märkligt fenomen!
    mossfolk:
    Vänta tills dess att ni blir med fastighet! ;)
    Micke:
    Nog känner han sig lite osäker alltid... Femåringen säger att han ska skvallra om jag sladdar med pappas bil...
    Ruta Ett:
    Numera ler jag bara, och lyssnar med mindre än ett halvt öra. Ungefär som han gör, då jag mal på om sådant som barnens sockerintag eller klädlådan på dagis.

    SvaraRadera