onsdag 4 juli 2012

Onsdagsbilder

Idag tar jag återigen Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här.                              

Vid elvasnåret är han helt inne i något på datorn, och har inga som helst planer på att gå och lägga sig. (Jag har för länge sedan slutat att försöka tvångsnatta barn med ett extremt litet sömnbehov. De säger själva till då de är trötta!)

Vid tiosnåret är det avbrott för reklam och nyheter, och reklam igen, och jag börjar att räkna på maskantalet till min kommande koftstickning.

Vid niosnåret tittar jag på Tyst vittne och målar tånaglarna Bohemian Brown.

Vid åttasnåret ror han utan åror. Pappan letar samtidigt febrilt efter just dessa, bland allt annat bråte i det gamla stallet.

Vid sjusnåret serverar jag, för ovanlighetens skull i det här hushållet, middagsmaten.

Vid sexsnåret försätter han oss i chock, genom att frivilligt och på eget initiativ spela fotboll.

Vid femsnåret plockar jag in några små salladsblad. Det växer inget vidare!

Vid fyrasnåret maskar jag av och lägger åt sidan. Fästa trådar?

Vid tresnåret är himlen inte längre blå. 

Vid tvåsnåret uträttar vi några ärenden. Storhandlingen får vara, då vi inte vill komma hem med redan kokta ägg.

Vid ettsnåret lämnar vi en varm Gustav på Korttids. 

Vid tolvsnåret flämtar vi, och håller på att dö av värmeslag, då AC:n slutat att fungera.

Vid elvasnåret lånar Gustav min kamera, och fångar mig också på en bild.

Vid tiosnåret byggs det med LEGO. 

Vid niosnåret är någon uppenbarligen färdig med sin frukost.

Vid åttasnåret tar jag tag i mig själv, och ringer några av de där samtalen som tar så emot. (Inget märkvärdigt alls! Jag tycker bara inte om att tala med främmande människor som jag inte kan se.)

Vid sjusnåret har han rakat sig och duschat, plockat fram Korttidsväskan, dosetten, kontaktboken, plånboken, iPoden, laddaren, och ett mycket stort antal CD-skivor.

Vid sexsnåret börjar huset att vakna.

Vid ettsnåret väntar jag på sömntåget, och läser några kapitel i min bok.

Vid midnatt går jag ut med dagens skräp till soptunnan.

12 kommentarer:

  1. Hos mig kommer John Blund. Rätt skönt, han är sällan sen, utan håller tiderna :D

    Ha en fin dag!

    // Anna

    SvaraRadera
  2. Vacker fullmåne! Vad läser du just nu?

    SvaraRadera
  3. När du var ut till soptunnan sussade jag sött efter en dag till Göteborgs södra delar (läs havet) och traskande på stan så rätt slut var jag :)

    SvaraRadera
  4. Fler som fotade fullmånen ser jag :-)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Låter som om du haft en lugn och mysig fm.
    Kul att se dig på bild oxå :-)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken vacker tunika du har. Fantastiskt blommönster! Men, vi gillar ju flera saker "ihop" har det visat sig. ;)
    //Tinna

    SvaraRadera
  7. Jag tänkte också kommentera din fina tunika!

    SvaraRadera
  8. Åååå, varför glömmer jag alltid sånt här! Det är så himla roligt att få följa era dagar!

    SvaraRadera
  9. Den fina tunikan kommer från Indiska, och ska då den gjort sitt få bli till ett mönster.

    SvaraRadera
  10. Åhh, det är så trevligt och roligt att följa vad som händer hos er i Askelunda! Saknar min bästa granne med familj och hör av mig nästa vecka för en träff...

    Fd grannen på 34:an

    SvaraRadera
  11. Kikar på de EFIT-foton jag missat :)

    SvaraRadera
  12. Ah, Marieberg, då bor ni inte så långt ifrån mig, Karlskoga. ;)
    Åh, jag gillar inte heller såna där jobbiga telefonsamtal. Slipper helst...

    SvaraRadera