fredag 24 augusti 2012

Augustifredag i bilder

Idag är det åter dags för Ett Foto I Timmen

Vid sexsnåret, då tar jag några djupa andetag på bron. Funderar på vad vädret har att bjuda på idag?

Vid sjusnåret, då vänder jag mig om och undrar huruvida jag ställde in självutlösaren, och det hade jag ju gjort.

Vid åttasnåret, då gråter han så förtvivlat att det är stört omöjligt att klistra fast ögonlappen, och jag går sönder inuti. Det där med att börja i förskoleklassen och på fritids, det är för oss riktigt tufft.

Vid niosnåret, då har jag passat på att helghandla innan rusning.

Vid tiosnåret, då visar jag någon det som inhandlades under gårdagen.

Vid elvasnåret, då tar jag mig en frukt.

Vid tolvsnåret, då ringer det minsann.

Vid ettsnåret, då suckar jag mest bara till nyheterna. Följer särskilt upp den här!

Vid tvåsnåret, då transporterar vi oss vidare. Skjutsar till en bil som varit på service.

Vid tresnåret, då hämtar jag på fritids. 

Vid fyrasnåret, då berättar han precis allt vad som utspelar sig i dagens skörd av bilder.

Vid femsnåret, då avnjuter vi en mycket välsmakande Brie.

Vid sexsnåret, då värmer solen plötsligt vårt vardagsrum. Det bjuds på popcorn och cola. Han har valt film.

Vid sjusnåret, då läser jag textremsan högt. Kapten Jack Sparrow, han är ju bara för bra! Eller?

Vid åttasnåret, då har jag repat upp den där sjalen som nu i princip var färdig. Jag kom på att jag vill ha just det mönstret i en annan färg, och just den färgen i ett annat mönster.

Vid niosnåret, då fyller jag på mitt glas med det här husets röda.

Vid tiosnåret, då somnar han mitt i näsblodandet. Är han på gång att bli sjuk?

Vid elvasnåret, då lägger jag mig för att läsa i min bok. Den är alls inget vidare, trots flera goda rekommendationer, men har inte många sidor kvar. Längtar till nästa!

15 kommentarer:

  1. Tittar förbi och kikar på din EFIT-dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild vid sexsnåret!
    Vi har också haft lite tuff första-förskoleklass-vecka.
    Men det är ju stor omställning från det de varit vana vid förut, så vi hoppas på att det blir bra snart.
    Eller hur!

    SvaraRadera
  3. Emma:
    Det måste bli bra snart! Tycker de är stronga, som ändå klarar av det så bra som dom gör, känslostormar till trots.

    SvaraRadera
  4. Tittar in på din dag och konstaterar att våra nya F:isar klarat denna dag i tvärgrupper med alla elever ända till nian superbra! Det kan ju vara gråtigt också... Prata med personalen, men det har du nog redan gjort.
    //Tinna

    SvaraRadera
  5. Tinnan:
    Vi har pratat med personalen, som ger ett gott intryck, men det lossnar som inte. Han kämpar på då han är på plats, och bryter samman hemmavid. Ont gör det i oss alla!

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt fredags mys!

    Ha en skön kväll och helg!

    // Anna

    SvaraRadera
  7. Den första bilden är JÄTTEFIN!!!
    Och jag är väldigt förtjust i dina efit-inlägg. Också. :)

    SvaraRadera
  8. Men åh. första bilden, så fantastiskt vacker! :D
    Vilken mysig kväll, riktigt härligt fredagsmys! :)

    SvaraRadera
  9. Så fine puter du har i soffan!! Koselig å kikke på din dag, ikke noe er som sovende barn :) Håper han ikke blir syk!!!

    Fortsatt God helg!

    Klem Lena

    SvaraRadera
  10. Hoppas att han helt enkelt somnade för att han var så trött av alla nya intryck. Önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera
  11. Minns att när min mellangrabb var sex år sa jag ofta att "man pratar om treårsåldern, men aldrig om sexårs!" Usch, det var en jobbig tid!

    Och makens yngste bror, sa om mellanbrodern "Sex årsåldern, vet du, det går över"

    Men ont gör det, och det sitter kvar länge, länge.

    Å andra sidan har han ypperlig smak vad gäller film!

    SvaraRadera
  12. Och det var i alla fall många solar på teckningarna ,-)

    SvaraRadera
  13. Jag läste ut den där boken för bara några veckor sedan och håller helt med dig. Den var verkligen ingen höjdare (jag var faktiskt på väg att ge upp flera gånger på vägen och det händer inte ofta).

    SvaraRadera
  14. Underbar första bild!
    Usch vad jobbigt, förstår att det sliter i hjärtat *kramar-om*
    OK, då ska jag inte lägga den boken på minnet ;)
    Önskar en trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Vidd upprepning ( ;-) ) brukar jag tänka på mormors ord, Du har kvar det (du arbetar med) längre än det tar att göra om. Sant så sant.

    SvaraRadera