lördag 18 augusti 2012

Man slänger inte böcker. Eller?

De har tagit över ett mycket stort rum, de där hyllorna med böcker, och jag tänker att vi snart ska göra oss av med hela rasket på något vis. Jag vägrar ägna fler av mina lediga dagar åt att dammsuga dessa, och vill nu skapa plats och utrymme för aktivitet. I det gamla stallet har vi fler titlar, i staplade banankartonger, och arbetsrummet rymmer ännu de som vi faktiskt återkommer till. Ska vi öppna boklada eller stå på loppis, eller kanske kränga dem i klump till någon friskola som är i desperat behov att ett skolbibliotek?




3 kommentarer:

  1. jag brukar lotta ut böcker på min bokblogg då och då men du har enormt många. Åker också iväg med lass till Röda korset, men du har som sagt enormt många. Satsa på loppis så kommer jag.

    SvaraRadera
  2. Vi har burit iväg 17 kassar med böcker till Röda Korset i år
    och fler skall det bli

    SvaraRadera
  3. Jag hade också en massa böcker. Jag har lämnat alla mina till en Waldorfskola som behövde ett skolbibliotek. Det gjorde att fler i personalgruppen gjorde det samma så nu har vi ett riktig bra bibliotek. Nu gör vi så här hemma dottern och jag så fort vi har läst en bok så lämna vi dem direkt.Hoppas att du hittar en lösning/Marie

    SvaraRadera