fredag 10 augusti 2012

Det är sannerligen skillnad på mjölk och mjölk!

Tänk att kondenserad mjölk, efter att burken har kokat oöppnad i vattenbad ungefär 2,5 timmar, blir den enklaste och godaste kolakrämen någonsin! (Som ren bonus blir det väldigt lite kladdig disk.) Ikväll har den här avnjutits tillsammans med glass.


För övrigt tycker jag att vi ska gynna och hylla våra mjölkbönder. Jag betalar gärna några kronor mer för svensk mjölk, om de kommer just dessa till gagn. Vad vore tillvaron vår utan öppna landskap?

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det fantastiskt. I mitt förra liv brukade jag göra nåt som hette banoffepaj. Med botten av digestivekex och smör, kolakräm av kondenserad mjölk, bananer och grädde. Riktigt mumsigt.

    SvaraRadera
  2. Den pajen har jag också gjort mååånga gånger! :)

    SvaraRadera