lördag 1 december 2012

Det är ju ganska så otrevligt, att behöva skriva någon på näsan

Vi har den senaste tiden haft lite problem med vår el, då tvättmaskin och tumlare körs samtidigt, fläkten i badrummet, diskmaskinen eller spisen sätts på. Jag är ganska så säker på att jag vet vad det kommer sig av, varför en säkring då går, men låter bli att påtala detta högt. Min gissning är överhettning, på grund av stängd dörr till tvättstugan och tvångsmässigt flyttande av mycket stor tvättkorg i zink. Jag är i det närmsta säker på att jag har rätt! Det sker nämligen aldrig, då en mig mycket närstående person inte är hemma.

Denna mig mycket närstående person, han har skrattat rått åt mina tidigare teorier gällande sådant som konsekvenserna av att alltid hänga en rakapparat på den klena luckan till badrumsskåpet, eller gnagarna ute i de gamla stallets intresse av innehållet i våra pantflaskor, oavsett skruvkork. Listan på mina redan bevisade teorier, den kan göras mycket lång!

4 kommentarer:

  1. Midnatt råder endast "P", torktummlar,tvättar, rakar sig och bakar och har micron på samtidigt, balanserar tuggandes på en Coca Cola kork, samtidigt som han försöker få få in dammsugarsladen i eluttaget.....DÅ GÅR PROPPEN !
    Kärlek

    SvaraRadera
  2. Här plockade en just undan i badrummet och tog försiktigt en flaska linsrengöringsvätska märkt Jan97 och frågade den P som bor här och som inte använt linser de senaste fyra åren vad hon skulle göra med flaskan.

    "Jag har en enda flaska och den ska du på. Släng du av ditt." blev svaret.

    "min enda flaska" kommer att skrivas in i familjens vokabular.

    SvaraRadera
  3. annannan:
    Vi har också sådana uttryck i vårt familjevokabulär! Likaså ekonomiböcket från 80-talet i bokhyllan, särskilda tallrikar för fisk som dock är för fula för att använda, och något munkölj sedan en operation för många herrans år sedan...

    SvaraRadera
  4. , och på paddan kan man plötsligt inte längre stava!

    SvaraRadera