fredag 21 december 2012

Näradödenupplevelse

Det var ett trafikkaos utan dess like, och människor i mer än mängd, på det stora köpcentrat idag, under den sena eftermiddagen och tidiga kvällen. Systembolaget tedde sig som en krigsskådeplats, och jag julhandlade sedan, utan inköpslista, all maten inne på Coop, grät en skvätt då jag ju också ville ha en hyfsat stor platt tv, på en av de stora reklamkedjorna till ett riktigt bra pris, till stora sonen som just inte önskar sig något och redan har ungefär precis allt, och lite till, för att jag inbillar mig att den i alla fall kommer att göra honom glad, där på julaftons morgon.

Tårar, de kan för övrigt pruta ett par tusenlappar, minst, på ett visningsexemplar! Snörvlet, och det efterföljande snytandet i prickiga pappersnäsdukar, det ger dig även en väggupphängningsanordning, och det alldeles gratis.

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk taktik!
    Grattis till inköpet!

    SvaraRadera
  2. Ruta Ett:
    Tack! :) Dock var det inte en uttänkt taktik, det bara föll sig så. Den stora tröttheten gjorde sig gällande.

    SvaraRadera
  3. Kör det ihop sig i morgon praktiserar jag eventuellt samma taktik.

    Planen är att glida in på parkeringen till det stora köpcentrat (högst troligt samma som du besökte idag) strax innan öppning i morgon. Laddar redan...

    SvaraRadera
  4. Tack för kvällens gapskratt!!!!

    SvaraRadera
  5. Tack det samma till er!
    Ha en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  6. mossfolk:
    Jag hoppas att du överlevde!
    Elisabet:
    Varsågod! :)

    SvaraRadera