söndag 30 juni 2013

3 frågor

Maria har utmanat med 3 frågor, och jag svarar här i klump:


Hälsosamt
  1. Vilken är din favoritgrönsak?
    Jag älskar sparris, blomkål, broccoli, majs, gurka, tomat och avokado (Om det nu räknas in?). 
  2. Äter du grönsaker varje dag?
    Jepp!
  3. Finns det någon grönsak du helt enkelt inte kan få ner?
    Med rätt hantering, och tillbehör, slinker det mesta ner.

Grilla

  1. Har du utegrill, eller kanske en bordsgrill för inomhusbruk?
    Här finns två utegrillar.
  2. Gasol, el eller kol?
    Vi nyttjar kol.
  3. Nämn en favoriträtt att göra på grillen eller en sås att ha till?
    I över tjugo års tid har jag ofta gjort den enklaste och bästa kalla såsen, "Lottas mammas", som passar till precis allt som man lägger på grillen. Den innehåller creme fraiche, mango chutney (Jag föredrar Sharwoods's gröna.), vitlök, salt och peppar. 

Tid över

  1. Lyckas du få tid över till dig själv?
    Det är mycket sällan som det beger sig.
  2. Om ja, vad gör du då?
    Oftast något som innefattar något av alla mina dåliga samveten.
  3. Om du hade en hel dag av ledig tid utan något ansvar för någon annan än dig själv,
    vad skulle du göra då?
    Absolut ingenting!

Nämn tre

  1. Favoritnöjen!
    Träffa vänner på lokal, äta god mat, göra något inom ramen för konst och kultur.
  2. Favoritsaker!
    Länstolen från Norrgavel, min iPhone, och så mormors omarbetade vigselring.
  3. Favoritfärger!
    Grön, roströd och gul.

Hobbies

  1. Har du någon hobby?
    Jag har egentligen riktigt många, men hinner ytterst sällan ägna mig åt någon. 
  2. Finns det någon hobby som du skulle vilja börja med?
    Jag gör mig planer på att återuppta sådant som måleriet, keramiken och yogan.
  3. Har du provat på någon hobby som inte alls passade för dig?
    Inte vad jag kan komma på, i skrivande stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar