tisdag 11 juni 2013

Det är mycket nu!

Det är revyer och betygskataloger, dragkamp mot elever (Om jag så tvingas arbeta till fyllda 70, för att få en någorlunda rimlig pension, så kommer inte den dagen att infinna sig, då jag tuggar grus till förmån för femtonåriga hockeypojkar. Tro mig på mitt ord!), och så vernissager, kolloförberedelser och fikor i gröngräset, som förälder på det. Naglar ska målas och sommarklänningar dammas av, för nu väntar avslutningar, i dagarna tre!


Den blå fågeln, och ekorren till vänster, det är vår sexårings bidrag till detta collage. För övrigt arbetar de hårt med miljö, Grön Flagg och Barns rätt, på den lilla skolan i byn, och det gillas här skarpt!

4 kommentarer:

  1. Ja, skolavslutningstiden är härlig, men hektisk! Dragkamp är nog till för att undvikas tror jag. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, skolavslutningstiden är härlig, men hektisk! Dragkamp är nog till för att undvikas tror jag. :)

    SvaraRadera
  3. Linda:
    Dragkamp, mot elever, är till för att vinnas! ;)

    SvaraRadera
  4. Men nu är eleverna utsprungna, betygen def.ade och omdömen skrivna. Nu ska vi bara få ordning på vår flytt (jobbets alltså).

    SvaraRadera