söndag 28 juli 2013

En julilördag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här.

Jag hade egentligen andra åtaganden, men av det blev det inget, så... Jag är ensam hemma, ska göra just ingenting. Vilket händer ungefär i princip aldrig. Jag njuter!

Vid sjusnåret, då ger jag upp försöken att somna om, hämtar tidningen, tittar på den nymålade fasaden, och bestämmer att de där hemska buskarna ska bort.

Vid åttasnåret, då har jag tvättat ännu en i princip färdig kofta, och lagt den till samlingen på rumsgolvet.

Vid niosnåret, då inviger jag äntligen det där löpbandet som jag har.

Vid tiosnåret, då eftersvettas jag på altanen, tillsammans med te, äppelmust och en snus.

Vid elvasnåret, då slår jag mig ner på altanen tillsammans med en bok.

Vid tolvsnåret, då gör jag mig en sallad till lunch.

Vid ettsnåret, då läser jag ytterligare några kapitel.

Vid tvåsnåret, då passar jag på att uppdatera Gustavs dator.

Vid tresnåret, då plockar jag det som sedan mellanmål ska bli.

Vid fyrasnåret, då vaknar jag till av några riktiga åskknallar, ur min slummer, men av regnet ser jag inget.

Vid femsnåret, då vattnar jag i växthuset, som saknar tillräcklig ventilation i värmen.

Vid sexsnåret, då sätter jag mig en stund, igen. Man blir faktiskt fasligt trött av att göra just ingenting!

Vid sjusnåret, då lappar och lagar jag ett par av mina favoritjeans.

Vid åttasnåret, då pratar jag lite förtroligt med min ek.

Vid niosnåret, då bläddrar jag bland mönster på Raverly, som att jag skulle behöva mig ytterligare en kofta.

Vid tiosnåret, då ligger jag i soffan och slötittar på teven, orkar inte ens sätta mig upp för att fotografera.

Vid elvasnåret, då förflyttar jag mig vidare till sängen.

19 kommentarer:

  1. Fick dagens första skratt när jag såg dina koftor på rad-härlig bild!och vilken igenkänning...
    Ditt hus är ju en riktig husdröm!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket otroligt vackert hus! Så symmetriskt och vilken ytterdörr!

    SvaraRadera
  3. Mmmm hållån som är så mumma! Och salladen såg både enkel och god ut!

    Ha en skön kväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med en helt tom dag! Jag förstår att du njuter. Ditt hus ser underbart ut och jag är imponerad av att du har fått så många koftor färdiga. Det är lycka det! Själv harvar jag på med min första uppifrån-och -ner-kofta.

    SvaraRadera
  5. Hallon, min absoluta favoritvitaminkick!!! Det ser ut som en skön "tom" dag att fylla med det Du vill.

    SvaraRadera
  6. Det är dig så väl unt att ha en riktig go slödag!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig slappardag du haft, det behöver man!

    SvaraRadera
  8. Dem där dagarna som man gör det som faller in är underbara. Är alla koftorna till dig själv?

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar dag, inga måste bara ta dagen som den kommer.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig och delvis lat dag, helt i din ensamhet! :) Mysigt ändå, med lite egentid, säger hon som alltid bor ensam, och inte har några barn...

    SvaraRadera
  11. Du tycks ha haft en härlig rekreationsdag!

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder och vilket underbart ställe du har! Jättevackert hus och omgivning!

    SvaraRadera
  13. Visst är det härligt att ha en helt tom dag i almanackan! Särskilt, förstås, om det är sällsynt.
    En dag att fylla med vad som helst som man vill.
    Fin dag du har skildrat!

    SvaraRadera
  14. Skönt med en slö-å-slapp-dag.

    Ja, hur de kan åka på bara fötterna fattar jag inte heller. De började när de vara 12 resp 14år. Nu åker de dessutom runt sjön med då de kan styra lite.

    SvaraRadera
  15. Äntligen förstår jag vad man har de där gigantiska pusselbitarna till!

    Men oj, vad jag unnar dig den där sköna dagen - snacka om sann batteriladdning! Min var precis tvärtom, mina batterier räckte inte till städning idag som jag ju hade tänkt ...

    SvaraRadera
  16. vad trevligt att du kikade in hos mig, så jag fick hitta till dig :-)
    Det ser ut som att du haft en fin dag.
    Men varför lägger du tröjorna på golvet, det såg ju väldigt snyggt ut, men jag kan inte låta bli att undra :-)

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Kikar in till dig. Ser ut som om din efitdag varit skön å avslappnade.

    SvaraRadera
  18. Alla:
    Tack för fina kommentarer och snälla ord! :)
    linusson:
    Dessa koftor, plus två till, ska in i mina redan överfulla garderober... Jag gillar att sticka koftor, till mig själv!
    Linda:
    De är nytvättade, blöta, och får lite hjälp att hitta rätt form och storlek.

    SvaraRadera