måndag 29 juli 2013

Huset fulltaligt

Nu är alla hemma, huset fulltaligt och vid liv. Tvätt- och diskmaskin är åter i ständig rörelse, dammsugaren beredd.

Jag har införskaffat träningskläder i funktionsmaterial, och fått rådet av min sjukgymnast att växla mellan två par löparskor. Jag har ätit mannagrynsgröt, med jordgubbssylt och mjölk. Jag har hämtat beställda vinflaskor på Systembolaget, och då även plockat med mig en låda Hof. Jag har köpt presenter till den blivande sjuåringen, och förfasat mig över den slutsumman. Jag har storhandlat på Coop, och tänkt på det där med matlådor. Jag har svettats på det där bandet, och skrutit om det. Jag har googlat på Aronia, och bestämt ännu en gång att de där hemska buskarna måste bort. Jag har bokat färdtjänst, och kommit på att jag snart måste in med terminens skolskjutsschema. Jag har druckit kall öl på altanen i kvällssol, och prickat för kläder i H&M:s höstkatalog till killarna. Jag har bjudit på toast med sallad, och hävdat att det är mat. Jag har kramat på mina barn!


2 kommentarer:

  1. Och jag har jobbat hårt i kassan ((men t r i v t s!), kört hem i solsken .., slängt mig på soffan och tagit igen föregående natts förlorade sömn (mardrömmar!), druckit kvällste med pv .., tittat på Västnytt (för mig ny uppläsare som läser med väldig energi ...), Sportnytt .., pratat med äldsta dottern, Bettankax och min storasyster i Skåne.
    I morgon mejeriet igen.
    Snart är den här veckan över .., då blir jag kassörska igen och ska ha tacksägelsestund i vardagsrummet ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet:
    Bevare dig från mejerikylen! ;)

    SvaraRadera