tisdag 3 december 2013

Det är advent, var glad tänd ljus! (Eller?)

Min att-göra-lista på jobbet, den är nu längre än längst, och samtidigt får jag, i en studie, behandling för mina bråkiga leder, med besvärliga biverkningar, vilka jag inte vill låtsas om, något utav, då jag ännu ett tag är provanställd.

Märkligt nog, eller inte, just typiskt, sammanfaller allt detta med att Gustavs färdtjänst måste sökas om, likaså hans aktivitets- och handikappersättning, bistånd för daglig verksamhet och särskilt boende, med obegripliga blanketter, för normalbegåvade, i mängd, till förbannelse. (Tack och lov så har vi en fantastiskt klok sparbank, och ett apotek med stort hjärta, här på den lilla centralorten, dit som vi bor! Vilket underlättar enormt, för en slutkörd mamma, till en funktionshindrad, på papperet nu snart vuxen, son.)

För tillfället begär jag ut läkarintyg, i original, till varje enskild instans, och handläggare,  återigen, vilket känns bra så onödigt och tidskrävande. Vore det så, att hans kromosomer väl föll på plats, då skulle de få vara de första att läsa om detta, i världspressen, och om så inte vore fallet, att de hade läst detta, då skulle jag ringa till dem alla, med det glädjebeskedet, omedelbums. Jag lovar!

Så var det ju allt det där med föräldrafikor, pyssel, luciafiranden och avslutningar... Ytterligare en son, och en man, en familj... Själva julen och så...

10 kommentarer:

  1. Gokväll Kattis!

    I papperskorgen (i mailen) hade ditt Det Bästa parkerat sig till min oerhörda förvåning! Nu har jag plockat upp det .., och så får du vara med den här veckan i stället. Den här gången var jag i alla fall oskyldig .., jag tror att vår dator har fått julspatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske beror det på att jag skickade det via iCloud?

      Radera
  2. Nää, allt är inte glatt ´ bara för att det är advent! Det är månaden då ALLT ska hinnas och fixas och man måste det och det.... bara för att det är jul någon dag eller så.

    Många människor mår dåligt inför alla krav inför jul. Jag försöker ta det med ro så gott det går. Eller så får det bli som det blir.

    Hoppas du kan göra så, ta det för vad det blir. Beundrar din förmåga att orka med allt från papper till arbete i skolan.

    Gokväller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar numera julen för vad den blir, och då blir den oftast bättre.

      Tack, för fina ord!

      Radera
  3. Meeen... du är väl rädd om dig?! Även om man är provanställd får man lov att sjukskriva sig själv för en vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog får man lov till det, att sjukskriva sig, men jag har som inte tid... Tyvärr!

      Radera
  4. Finns det ingen kurator inom den verksamheten,som kan avlasta dig?
    Inom psykiatrin fick vi den hjälpen för en anhörig. visserligen är det tio år sedan och allt blir bara sämre. Anhöriga har ofta ett stort ansvar även för s.k.vuxna. Hoppas det går bra för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kurstortjänsten har varit vakant under arton av våra nitton år, så jag har som fått sköta allt själv, precis hela tiden.

      Det blir bra, till slut, så snart som jag brutit ihop och tagit nya tag, igen.

      Radera