måndag 23 december 2013

Uppesittarkväll

Jag har ikväll, bokstavligt, följt det absolut bästa receptet på nubberöra, och i kylen väntar precis allt det där andra som vi också vill ha, alltid, till jul.

Klapparna är för en gångs skull, vid den här tiden, redan inslagna. Jag har också en bra plan, för någon liten, han som fortfarande, här, tror på Tomten.

Jag har många mycket delikata kolor, med smak av vanilj och havssalt, salt lakrits, som räcker till i alla fall två mycket lättsmälta deckare. 

Har för sjutton till och med införskaffat mig en julpyjamas, eller rättare sagt två, till kommande lediga dagar, som någorlunda väl också matchar min morgonrock! 

Här blir det nu uppesittarkväll, tillsammans med min P, ett glas rött, eventuellt två, Plura och Måns i direktsändning. 

Naglarna mina, och håret, saknar dock ännu rätt färg, men vad gör väl det, när jag har mig julröda tulpaner, i en vacker bukett, mitt på köksbordet? 

3 kommentarer:

  1. Här börjar vi bli lite färdiga, granen är klädd, det är städat men julgodiset, det väntar fortfarande på att bli gjort. Nåja det lär bli jul oavsett.

    SvaraRadera
  2. Oj, det var inte dåligt. Och väldigt skönt och mysigt låter det.
    Här blev inte dagen alls riktigt som vi tänkt oss och en hög julklappar väntar fortfarande på att bli inslagna och rimmade. Det hinner vi i morgon förmiddag :)

    SvaraRadera
  3. Här är Uppesittarkväll med mor och Bingolotto. Hon programledaren Marie Serneholt är faktiskt riktigt bra säger jag som inte sett bingolotto på åratal.

    Ingen julgran här men mycket annat fint pynt. Hon kan sånt min mor.

    Gokväller!

    SvaraRadera