lördag 7 december 2013

Om än inte på rätt dag, en decemberlördag i bilder

Söndagen, den 8:e december,då är det återigen, egentligen dags, för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen. Den dagen kommer jag personligen bara att tänka betygen, betygen, betygen, så...

Vid sjusnåret, då tittar jag ut genom köksfönstret.

Vid åttasnåret, då är det hög tid för lucka nummer sju.

Vid niosnåret, då har jag tankat och köpt snus, kör Storgatan fram, på den lilla centralorten.

Vid tiosnåret, då backar jag mig minsann inte ur en rejäl uppförsbacke!

Vid elvasnåret, då förmiddagsfikar vi.

Vid tolvsnåret, då skrattar vi gott.

Vid ettsnåret, då uppträder en man iklädd knätofsar. (..och jag tar kort på julgranen?)

Vid tvåsnåret, då smörjer vi kråset.

Vid tresnåret, då väljer jag mig nytt garn.

Vid fyrasnåret, då får vi besök av självaste Tomten.

Vid femsnåret, då köper jag ost.

Vid sexsnåret, då beundrar jag de fina kransarna, som under dagen har kommit sig på plats här hemmavid.

Vid sjusnåret, då letar jag lämpliga mönster till garnet av idag.

Vid åttansåret, då sitter jag i min länsstol och njuter skenet av stjärnslingorna..

Vid niosnåret, då har jag trådar att fästa.

Vid tiosnåret, då är det inget annat än Downton Abbey.

Vid elvasnåret, då dricker jag upp den där sista skvätten vin. 

Vid midnatt, då orkar jag inte med det att fotografera. 

28 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag Du tycks ha haft!

    SvaraRadera
  2. Ja du, de där betygen...
    Det ser ut som att du har haft det riktigt bra på adventsstickningen, antar att det var välbehövligt efter veckan som varit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betygen, betygen, betygen...*suckar tungt*

      Adventsstickningen var både riktigt bra och välbehövlig! :)

      Radera
  3. Men var har du varit någonstans? Det ser ju jättefint ut!
    Jag började också med en efit igår, men kom av mig när jag såg att det var fel dag...
    Och idag har jag alldeles glömt bort det, men det har ju blivit ett par bilder tagna ändå på morgonen så vi får väl se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var i Granhammar, närmare bestämt hos ostbiten.se, en alldeles ljuvlig plats här på jorden. Dit måste ni åka, omedelbums!

      Radera
  4. Jag blev så imponerad över alla bilder du redan hunnit med att ta och lägga upp, tills jag förstod att de var från igår..😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;)

      Bildernas från söndagens arbete, de skulle inte ha varit någon höjdare...

      Radera
  5. Eleverna på "min" skola har två teorier om hur vi sätter betyg, den första går ut på att vi får högre lön om vi sätter många An, den andra handlar om att det är humöret när vi går hem som styr, de blev väldigt upprörda när jag sa att vi fått tärningar av rektorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vissa friskolor är ändå höga betyg ett lönekriterie! ;)

      Tärningar, det förordar min man...

      Radera
  6. Så himla trevligt det var att träffa dig "på riktigt" i går!! Jag hoppas på många fler gånger :)

    SvaraRadera
  7. Ser ut att ha haft en härlig dag.

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Alldeles underbar! :)

      ...och nu kommer jag ju att titta efter dig, när jag handlar och tankar på väg hem från jobbet.

      Radera
  9. Svar
    1. En försmak av vad som komma skall! :)

      Radera
  10. Åh så mycket du gjorde under din dag. Mycket jul redan!
    Hoppas du sov gott efter vinskvätten.
    Och ja, visst är det så bra med städbytardagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sov, för en gångs skull, som en stock! :)

      Överväger att återuppta det där igen, då det är lysande.

      Radera
  11. Du hann med mycket denna dag. Det är nått bekant över stället med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog vara så, att du har en fin kamrat som faktiskt jobbar där! ;)

      Radera
  12. Åh, vilken härlig dag du hade! Och jag blev vansinnigt sugen på ägghalvor!

    SvaraRadera