fredag 20 december 2013

Pausad julstress

...och vi kompar efter lunch ut lite övertid, tar oss ett tidigare jullov, men inte bara ledigt, storhandlar tillsammans med många andra, på flera olika stormarknader, för att få fatt på allt det där jag som jag verkligen vill ha, hämtar ut mediciner som måste räcka under alla dessa röda dagar, paket till någon särskild, på en bensinmack nära oss.

Väl hemma, i svängen av världen, där som vi bor, där går luften alldeles ur oss, och orken vår tar slut. 

Vi hyr en barnfilm via äppelteven, äter popcorn och dricker cola, myser under en filt, struntar blankt i allt det där som jag egentligen ju hade tänkt.

Sedan får alla här ikväll göra sitt, precis det där som dom vill, och det som dom själva har saknat.

Personligen stickar jag mig några varv, sitter i min länstol och lyssnar på poddar, lite extra varm i hjärtat, av en oväntad tidig julklapp, från en av mina skolpojkar. (Det är inte själva klappen i sig som värmer, vilken han dock noga poängterade att han köpt för egna pengar, utan det är det faktum att han redan nu har kämpat sig till godtagbara betyg, och det i precis alla ämnen.)

1 kommentar:

  1. Sent omsider läser jag ikapp.
    Är tacksam för att du delar med dig av din tillvaro.
    Bara så du vet.

    SvaraRadera