lördag 11 januari 2014

En januarifredag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här!

Vid halvsexsnåret, då tittar jag ut för att se om kylan slagit till.

Vid halvsjusnåret, då bättrar jag hastigt på ansiktet mitt.

Vid halvåttasnåret, då är jag snart på jobbet.

Vid halvniosnåret, då befinner jag mig tillsammans med mina elever bakom den här låsta dörren.

Vid halvtiosnåret, då är det någon som vill montera sin färdiga figur.

Vid halvelvasnåret, då förmiddagsfikar jag.

Vid halvtolvsnåret, då är jag rastvärd.

Vid halvettsnåret, då möter jag en för mig helt ny elevgrupp.

Vid halvtvåsnåret, då jobbar dom på.

Vid halvtresnåret, då passerar mina mentorselever bildsalen i en strid ström, och vi önskar varandra en trevlig helg.

Vid halvfyrsanåret, då är jag på väg hem.

Vid halvfemsnåret, då kräver någon att fredagsmysandet minsann ska börja.

Vid halvsexsnåret, då packar jag upp schampo, balsam och inpackning, som jag införskaffat via nätet.

Vid halvsjusnåret, då är det här hög tid för antipasto.

Vid halvåttasnåret, då kikar jag in på Instagram.

Vid halvniosnåret, då är det På spåret, och vi tävlar på sådant allvar att barnen tror att vi bråkar.

Vid halvtiosnåret, då stickar jag några varv.

Vid halvelvasnåret, då njuter jag det sista av julgranen. I helgen ska den plundras!

Vid halvtolvsnåret, då kryper jag till sängs med min bok.

16 kommentarer:

  1. Ostbågar vore gott att inleda fredagsmyset med, men jag har inga här. Vet inte ens om det finns i Franrike. Jag tar ett glas vitt vin istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den hårda, krispiga varianten, brukar väl finnas, men... Inte är dom som OLW:s, inte!

      Radera
  2. Kikar inom och ser hur Din efit-dag har varit. Full fart i skolan. Härligt med kreativa elever!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arbetet med eleverna är fantastiskt!

      Radera
  3. Oj, bra gjort att få med varenda timme en hel arbetsdag! Själv hade jag totalt missat att det var efit idag.
    Det här med förmiddagsfika såg himlans trevligt ut tycker jag allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog kanske första gången?

      På fredagar har jag tur, med kollegor som rastar samtidigt! :)

      Radera
  4. Kikar in på din jobbardag. Hoppas fredagsmyset gick bra och var till belåtenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagsmyset förlöpte bara fint, och var mycket uppskattat av oss alla! :)

      Radera
  5. Vad är det för tjusigt du stickar på? Jag skall snart sätta tänderna i min första Elizabeth George bok, så hoppas den uppfyller förväntningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli en Marsa Alam, men jag stickar den i enkelt garn och har gått upp rejält i storlek med tanke på stickfastheten... Vi får se om det slutar väl!

      Hoppas att du börjar från början i serien! Jag tror att behållningen blir bra mycket bättre då, när man känner till karaktärerna och deras respektive historia.

      Radera
  6. Vilka stora ytor i din skola! Inser hur trångt det är hos min minste när jag ser dina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och vet du Anni, att vi ska flytta, till bra mycket mindre och trängre lokaler, då skolan är utdömd och ska rivas!

      Radera
  7. O så tidigt du öppnar ögonen! Men det är klart, jobbar man i skolan då är det nog nödvändigt. Har kikat på din arbetsdag och önskar dig en fortsatt fin helg från ett snöigt vackert Dalarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska genast kika in på din dag.

      Radera
  8. Kikar in på din efit, kul att kolla in din arbetsdag! Det ser ut att ha varit en mysig fredagskväll :)

    SvaraRadera