fredag 23 maj 2014

Hett

Jag sportar skira sommarklänningar, i dagarna tre, för att överleva hettan, på jobbet mitt. (De hjälper dock föga mot katiga tonårsflickor!)

Hemma består hettan, ikväll, av att någon har låtit någon annan inhandla ett spel, avsett för en helt annan åldersgrupp, än den som någon annan nu själv befinner sig i, till råga på eländet uppmärkt innehållandes våld, vilket alls inte är trevligt, och något sådant, det accepterar jag, här, för mina pojkar, absolut icke! (Om det var vi alla, tidigare, i teorin, helt överens....)



4 kommentarer:

  1. Våldsamheter Nej tack!
    Roligt att du använder "Katig", trodde det var ett ord som bara fanns här på Småländska höglandet, då jag alltid får frågan vad det betyder när jag är i någon annan landsände.

    SvaraRadera
  2. Ve och fasa för våldsspel då de liksom sugs in i spelet! Dessa tonårsflickor som man bara vill säga till att det lir bättre och som Gud förbjude aldrig mer vill byta plats med...

    SvaraRadera
  3. ,-)
    Ja, jag kämpade förgäves! Den lille gossen som skulle fostras efter konstens alla regler, han formade knäckemackan till en pistol .., moroten till ett gevär .., pinnar till k-pistar.
    Sen blev denne ömsinte unge man jägarsoldat och sist av allt polis och jag vet ingen som jag tycker passar bättre som sån än han. Morötterna och hårdmackan till trots ,-)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med du till punkt och pricka. Vet att vi även här hemma är fullt överens, i teorin... Han som är fröken skickade till och med hem information om GTA till föräldrarna då flera av hans elever började prata om just detta...

    SvaraRadera