tisdag 20 maj 2014

Kanske att man skulle?

Jag övervägde just alternativet att ta mig till Arlanda imorgon bitti, flyga mig bort, återkomma först om några veckor, och slippa allt det där som kommer med min förstföddes funktionshinder, byten av verksamheter, pappershanteringen från helvetet, förberedelser inför studenten och kommande flytt, skoltrötta mentorselever som måste jagas på, betygen, betygen, betygen, många, som ska sättas av mig, ett hushåll i totalt förfall, snart utan hopp, konserter, klassträffar med brännbollsspel efter jobbet, avslutningar och avslut...

1 kommentar:

  1. Känner ungefär likadant, har en uppsats att skriva klart, ska in nu på söndag. Sen är det alla barnens avslutningar, min frozen shoulder som ska bli bra ( det går långsamt, underlättar inte för någon med dåligt tålamod) Dotters studentfest i juni osv...Maj borde alla lärare och mödrar få semester och barnen kan få ett potatislov eller nåt....

    SvaraRadera