fredag 4 oktober 2013

En oktoberfredag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här.

Vid midnatt, då bekämpar jag inflammationerna i mina bråkiga leder.

Vid sexsnåret, då tar jag mig en kopp kaffe och en snus, uppdaterar mig via nätet.

Vid sjusnåret, då snabbskrapar jag bilrutorna.

Vid åttasnåret, då säger jag god morgon och gör mig redo att ta närvaro.

Vid niosnåret, då är jag på väg till arbetsrummet.

Vid tiosnåret, då rastvaktar jag.

Vid elvasnåret, då undervisar jag.

Vid tolvsnåret, då är jag hungrig som en varg, men stoppas ideligen vid elevskåpen.

Vid ettsnåret, då befinner jag mig åter i sportens värld.

Vid tvåsnåret, då ägnar vi oss åt detsamma, i ytterligare en elevgrupp.

Vid tresnåret, då önskar jag mina elever en trevlig helg, småpratar lite, på min väg mot bilen.

Vid fyrasnåret, då är jag äntligen hemma.

Vid femsnåret, då dricker jag upp Gustavs fredagsmysdricka. (Han är på sitt Korttids i helgen!)

Vid sexsnåret, då blir det Tapas och prat om att boka Spanien på bästa vis.

Vid sjusnåret, då äter Viktor av sin egenkomponerade tapastallrik.

Vid åttasnåret, då har jag precis maskat av.

Vid niosnåret, då tittar jag på Skavlan.

Vid tiosnåret, då får naglarna mina en fin färg. Jag ska ju på dejt imorgon! (Eller vill jag egentligen bara dölja naglar (miss)färgade av oljepastellkritor, blyerts, kol och glasyrer, för butiksanställda och krogpersonal, i något mer civiliserade trakter än svängen av världen där som vi bor?)

11 kommentarer:

  1. Takk for titten. Er veldig glad for at det ikke er så kaldt her ennå om morgenen at jeg må skrape bilen før jeg kan kjøre.

    SvaraRadera
  2. Härligt med fredag. Semesterprat är aldrig fel.

    SvaraRadera
  3. Jag missar alltid (nästan) Efit! Men tack som delade med dig av din dag.
    Och hoppas att ni får en hot och härlig dejt, den uteblivna chilin till trots ,-)

    SvaraRadera
  4. Jag lyckades inte alls med efit den här gången. Tycker att det är jättesvårt under arbetsdagar... Och här är en till som verkligen skulle behöva fixa naglarna...

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på din dag. Kul att fixa naglarna :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka duktiga elever du har! Otroligt snygga sportbilder de fått till!
    Vilken fin bild på trädet, som ett vykort! Det var roligt att få följa din dag!

    SvaraRadera
  7. Åh, jag missade totalt det där med att ta ett foto i timmen igår. Dumma gamla telefon som raderade allt viktigt som kalender och kontakter. Men tack för din dag. Får nog bli tapas här ikväll det såg så gott ut!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Kollat in din EFIT-dag igår.
    Min gick ju på sparlåga kan man säga..

    Skavlan missade jag med då det blev nått om Egypten istället (vill jag minnas).

    SvaraRadera
  10. Oj, mycket sport på jobbet ser jag! Ser ut som spännande uppgifter tycker jag.

    SvaraRadera
  11. Alla:
    Tack för fina kommentarer, som alltid. :)

    Ber om ursäkt att jag inte kommenterat hos er den här gången! Hann tyvärr bara med att läsa och se.

    SvaraRadera