tisdag 8 oktober 2013

Vardagspusslet

Idag har vi båda hämtat, på olika fritids, och sedan snabbt bytt barn här hemmavid, för att få det hela att gå ihop, med våra jobb, läxläsning och musiken, ögonlapp och matlådor. Imorgon siktar vi på middag på det stora köpcentrat, för tre fjärdedelar av familjen, efter respektive hämtningar, för att få till det där med nödvändiga inköp och en storhandling innan helgen.

I helgen väntar för övrigt simskola för någon, några timmar mormor för någon annan, och en båt som ska upp på land för en tredje, innan det att någon sedan ska på kalas innan kvällen. Så var det visst kompislek med en ny kamrat och inledningen av älgjakten, i sällskap av någon annan som behöver underhållas och kommer att vägra precis allt, tvätt och städ som kommit efter, en hel massa med jobb för att komma mig i fas på mitt arbete, tillfälligt ändrade fritidstider, färdtjänstschema och lovlappar som ska lämnas in...

Jag andas in och håller andan. Jag andas ut! 

5 kommentarer:

  1. Höll andan gjorde jag med när jag läste. Låter lite som om livet är ett pussel med alla bitarna i luften.

    SvaraRadera
  2. Och jag hann tänka: å, så skönt att jag är äldre ,-)

    SvaraRadera
  3. Detta vardagspussel som alltid har fär många bitar. Jag hoppas du hinner andas ordentligt då och då och gärna sticka lite också.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag blir alldeles matt och trött i armarna bara av att läsa om det! ellem

    SvaraRadera
  5. Lena:
    Livet ÄR ett pussel med alla bitar i luften!
    Elisabet:
    Då finns det hopp!
    saltflingan:
    För tillfället är det mycket dåligt med sticktid. Tyvärr! :(
    ellem:
    Jag med! ;)

    SvaraRadera