måndag 29 september 2014

Jobb, jobb, och mera jobb

Sakta, men säkert, försöker jag att arbeta mig i fas, det att vara mig lite före, på jobbet. Snart stundar nämligen omdömesskrivande och utvecklingssamtal!

(Ni vet de där omdömena, som man aldrig mer skulle tvingas till att skriva, pappersarbetet för lärare som skulle minska... Vem är jag att klaga, nu när alla elever i behov av särskilt stöd nu också ska få det, tidigt, trots att det redan står i skollagen, att det är så som det ska vara, lönen min ska bli högre, om så bara andra fackförbund är villiga att avstå sitt, och grupperna mina ska bli mindre, i alla fall i lägre åldrar!)

3 kommentarer:

  1. Om vi säger så här: jag tänker aldrig ens tänka tanken att utbilda mig till lärare.

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Nu är jag ju för gammal, med bara fyra år kvar tills även jag blir friherrinna - om jag får leva -, men se lärare .., nej, aldrig :) Välsignade vare ni som väljer det yrket!

    SvaraRadera
  3. Det är fantastiskt roligt att arbeta som lärare (har njutit av lyxen att få arbeta med gymnasieungdomar i snart 11 år!), utom när det kommer till det där med omdömesskrivning, utvecklingssamtal, åtgärdsplaner och allt annat som bara äter tid utan att egentligen ge något tillbaka. Kanske skulle man låta varje politiker som ens försöker uttala sig i skolfrågor först genomleva minst en tre-fyra år som aktiv lärare, så att de åtminstone har början till en aning om vad de försöker besluta om.

    SvaraRadera