fredag 26 september 2014

Vad är väl ett företag i logistikbranchen?

Om man som tigermamma har stridit för sitt funktionshindrade barn i tjugo års tid, inom kommun och landsting, statliga myndigheter, då är ett företag inom logistikbranchen, enligt sig själva stora globalt, en ren baggis.

De tavlor som var på rymmen igår, helt utanför kartan, de levererades idag till en ICA-butik nära mig, innan det klockslag som jag slutade arbeta på jobbet!

Jubilaren fick det enda som han önskat sig, och mycket därtill. Tigermamman slickade blod från sina vassaste huggtänder.

För övrigt blev vi efter uppspikande av dessa, och någon till, prat och skratt, beordrade att införskaffa ballonger till morgondagens firande, direkt uppmanade att ta med oss lillebror och åka hem, till vårt eget...

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Han är något alldeles, alldeles extra! :)

      Radera
  2. Gustav - du är störtskön! :-)

    SvaraRadera
  3. Alltså!...bara ÄLSKAR ditt sätt att skriva på! både mamman med huggtänderna och gossen som fyller år verkar vara något alldeles extra:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :) Skriver mest bara för min egen skull, och glömmer allt som oftast att jag faktiskt har läsare här...

      Radera
  4. Vad läckert med de fyra tavlorna på väggen! Och härligt att ni gjort en tavla på den jättefina bilden av sonen, ursnyggt verkligen. Grattis till jubilaren!
    /Biggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :) Tavlan på sonen, den har jag faktiskt målat själv... ;)

      Radera