torsdag 29 januari 2015

Knappt och knäppt

Finfina knappar är ikväll inhandlade till mitt bidrag i stickameraskoftkal, och de ska nu bara också sys i, snarast möjligt, så att jag hinner med det att fotografera och publicera innan söndag.

Imorgon ska jag vårda sjukt barn, och måste då gå upp extra tidigt, även om natten skulle bli besvärlig, för att hinna skriva mycket noggranna instruktioner till en eventuell vikarie, som denne eventuelle eventuellt (Läs: mot all förmodan) följer. På måndag kommer jag eventuellt att få ta reda på elände och sanera min sal, i timmar, utöver mina ordinarie arbetsuppgifter. 

2 kommentarer:

  1. Usch, ja, att ha vikarie är ett h-e, rent ut sagt! Inte nog med att man ska ge instruktioner - när man väl kommer tillbaka är allt kaos! Det är därför så många lärare går till jobbet sjuka. Det är trots allt bättre!

    SvaraRadera
  2. Se där .., sånt tänker man inte på när man inte är lärare!

    SvaraRadera