måndag 26 januari 2015

Väldigt mycket måndag

Jag åkte på det att vikariera, för en ledig kollega, under min arbetsveckas bästa planeringstid. Släpade mig till vattengymnastiken för pensionärer, och kände mig allt annat än stark. Handlade nödvändigheter, och upptäckte i kassan att betalkortet mitt plötsligt alls inte ville fungera. Köade sedan, tillsammans med motvillig och mycket sur åttaåring, länge, till matkassen vår, som var väldigt försenad, i regn och i snöslask, upptäckte att allväderkängorna mina också gjort sitt. Struntade i asiatisk färssås med ingefära, lagade istället pannbiff med lök och godaste gräddsåsen, vilket var ett lyckokast.

Nu inväntar jag tisdagen, med tillförsikt!


2 kommentarer:

  1. Pannbift med lök och gräddsås är något av det i särklass godaste som finns. Pv:s köttbullar också, med mycket sås.

    SvaraRadera
  2. Låter som om morgondagen blir bättre :-) Pannbiff m lök är bäst! Tröttnar aldrig. Blir det nåt över blir det hårdmacka m pannbiff till kvällen :-)

    SvaraRadera