lördag 31 januari 2015

Mitt bidrag i stickamera:s uppifrån och ner KAL

Fotografen vill inte ha några goda råd från mig gällande skärpa, komposition och ljus, betackar sig för kommandon, så... Det ska jag sannerligen påminna honom om under våra gemensamma seglatser! Särskilt då det kommer till det att angöra en brygga. ;)





Jag ville ha en kofta som passade till min garderobs finfina gula och vinröda byxor. Då garnet, Debbie Bliss Donegal Luxury Tweed Aran, i färgen 360015, är något så vansinnigt vackert i sig, valde jag att göra det enklaste enkla, slätstickning och kanter som jag plockade upp i efterhand och stickade med en avig och en rät.

Garn och knappar är inhandlade här, och tydligare bilder på dessa hittar man på Instagram via #stickameraskoftkal.

5 kommentarer:

  1. Jösses så snygg! Har också stickat min i Donegal Tweed, i samma färg. Håller med om att det är ett ljuvligt fint garn.

    SvaraRadera
  2. Jätte snygg!
    Hur mycket garn gick det åt?

    SvaraRadera
  3. Den är helt vansinnigt fin!!

    SvaraRadera
  4. Den blev fantastiskt snygg och med perfekt längd!

    SvaraRadera