söndag 23 september 2007

Höst på landet

Jag struntar just nu i att vi har den vackraste utsikten från vår tomt, att höstfärgerna sprakar i solskenet, att skörden av grönsaker och frukter är stor, och att det är mysigt att åter få tända ljus i mörkret på kvällskvistarna.

Igår hörde jag att vi hade besök på råvinden, något som trippade runt och knaprade på inredningen *ryser*, och så luktar det rent ut sagt skit i det som i det här huset kallas för "mammas kontor". (Det ligger en pöl vatten under huset, på någon slags skynke som hindrar att det rinner undan, och i denna nedbrytningens tid så luktar den kadaver!)

2 kommentarer:

  1. Det är exakt sådant här jag behöver höra när jag sitter och dagdrömmer om gamla skraltiga västerbottensgårdar!

    Men kommunalt avlopp är kanske ingen dum idé...?

    SvaraRadera
  2. Ingen dum idé, men en kvarts miljon kronor i installationskostnad, och en framtida avgift på allt vatten som vi förbrukar...

    Jag ägnar mig åt att spendera dom pengarna på annat, och P kryper under huset och ägnar sig åt "skitgörat"! (Vi klarar oss nog undan från framtida missöden med att installera ett slags kalkfilter, och med en årlig extra tömning av trekammarsbrunnen.)

    SvaraRadera