måndag 3 september 2007

Middagssömnen

Jag hade fått för mig att Viktor skulle vara hjälpt av att både kunna sova middag ute i vagnen och inne i sin egen säng. Målet var att han skulle sova lika gott var han än befann sig, och jag satte därför igång med det stora "sova middag inne i spjälsängen projektet" förra veckan... Varför? Fråga mig inte, för det var inte en av mina mest briljanta idéer, en ganska så korkad sådan faktiskt... Han har sovit alldeles utmärkt i vagnen under bigarråträdet eller utanför köksfönstret på dagarna, och vi har åkpåsar och vagnattiraljer för precis alla tänkbara insektsangrepp, väderlekar och temperaturer.

Vi har haft en projektvecka med minst sagt dålig (Rent av obefintlig!) middagssömn, en trött och grinig bebis, och en lika trött och grinig mamma. Varför?

Idag fick Viktor nog! Efter lunchen så kröp han ut till vagnen i hallen, slog ihop ögonen innan det att vi passerade ytterdörren, och sov sedan två timmar ute i den friska luften.

2 kommentarer:

  1. Ja, varför envisas? Grabben vet vad han själv vill!

    För övrigt ligger det en liten utmaning till dig på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Apropå "Ditt kompetenta barn" De vet vad som är bäst :)

    SvaraRadera