fredag 21 september 2007

Skilsmässa

Om någon undrar varför jag ser så risig ut i håret så skyller jag på min skilsmässa. Det blev bara ett litet missförstånd igår på jobbet... Jag har inte separerat från P! Jag har ansökt om skilsmässa från min frisör sedan 20 år tillbaka. Tänkte att det kunde vara bra att förnya sig lite, vill inte vara otrogen, men det har hittills mest bara resulterat i kluvna hårtoppar och något som snart liknar ett fågelbo. Jag ska genast boka en tid, hoppas på att jag blir förälskad, och lovar att annars börja dejta regelbundet.

E! Jag menar att jag ska boka tid hos en ny frisör, hoppas på att jag blir nöjd och belåten, och att jag annars ska klippa mig regelbundet hos andra frisörer tills dess att jag hittar rätt! ;)

3 kommentarer:

  1. Göra slut med frisören? Vad inbillar du dig...?Överstefrisördomstolen kommer sannolikt att döma dig till;
    1. långa omvägar på stan (så att du inte springer ihop med den dumpade frisören)
    2. misslyckade klippningar, typ för kort lugg och märkliga uppklippningar - även om du har förklarat att du vill ha jämnlångt hår/samma frisyr som du har
    3. brutala övertalningsförsök till en stil du inte vill ha (åhhh, du blir jättefin i korkskruvspermanent/Mia farrow-frilla/igelkottssnaggat/korpsvart/lila slingor)
    4. frisyr som visar sig vara mycket tidskrävande att få ordning på (trots att frisören lovat att den är mycket lättskött - max fem minuter på morgonen!)

    SvaraRadera
  2. Överstefrisördomstolen!*skrattar* I värsta fall så får jag väl krypa på mina bara knän, böna och be att han ska ta mig tillbaka...

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan nog bli så!

    Jag gjorde slut med en frisör, som var extremt duktig och trendig men som vägrade lyssna på vad jag själv ville ha - och efter det så drabbades jag av någon form av frisyrförbannelse. Det är därav jag känner till överstefrisördomstolen...det är det som delar ut förbannelserna.

    SvaraRadera