torsdag 13 september 2007

Vad är viktigt?

Nu är shoppingen för den här hösten/vintern avklarad, och jag har börjat fundera på om jag är riktigt normalt funtad vad det gäller vissa av mina hett eftertraktade byten.

Brandlarmet tjuter på vandrarhemmet, lätt panik uppstår och någon känner lukten av rök. Korridoren fylls av människor som i all hast lämnar sina rum, och i trapphallen springer nattklädda främlingar om varandra för att snabbt ta sig ut. Ute gatan möts vi av två brandbilar med påslagna sirener...

Jag tänker: -Herregud! Min Hunky Dory-tröja är kvar därinne!

Perspektiv på tillvaron?

2 kommentarer:

  1. *Hehe* Ibland så tappar man onekligen perspektivet. Jag släpade en datorväska 40 våningar, via en brandtrappa, i gryningen, iklädd nattlinne. Det jag tänkte var faktiskt; må datorn klara sig. I en skyskrapa med tjutande brandlarm. När jag väl kom ner, och var tvungen att vänta utomhus i en timme, fick jag god tid att fundera över om inte en jacka hade varit en bättre idé.

    SvaraRadera
  2. Inte är det riktigt friskt, och man får ju hoppas att det rent psykologiskt går att skylla på någon slags chockreaktion! (I och för sig så är ju datorn nästan en del av ens kropp, och en juste Hunky Dory kan väl nästan klassa in på samma premiss... Var det riktigt kallt så skulle väl nästan datorn ha behövt en jacka den också!)

    SvaraRadera