lördag 19 maj 2012

Det vill sig inte!

Jag försöker övertala (Läs: tvinga) honom om att komma ur pyjamasen sin, lämna Nintendot och Barnkanalen bakom sig, och följa med mig ut i trädgården, men det vill sig inte. Nyss överhörde jag ett samtal som han hade med sin bror:

Viktor:
- Eller hur Gustav bestämmer man bara över sig själv.
Gustav:
-Ja.
Viktor:
-Eller hur Gustav får man inte tvinga någon att göra något som den inte vill.
Gustav
-Inte.
Viktor:
- Eller hur Gustav kan hon gå ut själv. Hon kan faktiskt det!
Gustav:
- Ja.
Viktor:
-Eller hur Gustav kan vi låsa dörren när hon är ute, så kan vi bara dricka cola och äta popcorn, ha pyjamas och göra vad vi vill.
Gustav:
- NEJ VIKTOR! VIKTOR NEJ!
Viktor:
-Eller hur Gustav, om jag ger dig glass, vi har faktiskt det.
Gustav:
*fnissar*

Eller hur att jag tänker ha extranyckeln i fickan!

8 kommentarer:

  1. ojojoj hårda bud det där! Heja dej!

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Du berättar så fint och roligt om dina pojkar :-D

    SvaraRadera
  3. Snygging:
    Tack för hejarop, det behövs i det här huset! :)

    Emmas dagar:
    Tack för snälla ord! :) I dessa dagar diskuteras det ju annars friskt, runt om på nätet, det där med barn och bloggar.

    SvaraRadera
  4. Jag har tyckt innan när jag har läst din blogg att Storebror är vis och förståndig men Lillebror kan tydligen också.
    Jag tror att de har de från dig, du verkar väldigt klok baserat på hur du uttrycker dig i bloggen.

    Men nu håller jag nog lite låg profil en vecka eller så.... man vill ju inte bli tagen för att vara en stalker.
    Sarah

    SvaraRadera
  5. Du är så varmt välkommen Sarah, den här veckan som nästa! :)

    SvaraRadera
  6. Ha, ha! Smarta pojkar, men smart morsa också förstås. En extranyckel på väl vald plats gör livet enklare, helt klart. Kram!

    SvaraRadera
  7. Haha, underbart! Extranyckel låter som en klok idé :D

    SvaraRadera
  8. Medea och Mossfolk:
    Mitt motto är numera: Inte utan min extranyckel! :)

    SvaraRadera