tisdag 15 maj 2012

Glada små tillrop

En kollega kallar det som jag gör för curling. Själv hävdar jag att det är uppmuntran, tydlighet och glada små tillrop. Vilken elev mår inte gott av att få ett personligt meddelande, för att orka nå sitt satta betygsmål?

De som hittills inte redovisat de betygskriterier som de ska, de får nu ikväll en påminnelse av mig, innehållandes formativ bedömning, och fraser av typen Du kan! och Jag hejar på dig!. Det rasslar i min inbox, och jag kommer att kunna sätta ännu flera finfina betyg!

2 kommentarer:

  1. Curlingförälder har man ju hört talas om, men fram för fler curlinglärare, det tror jag skolan skulle må bra av och på sikt även hela vårt samhälle. Så fortsätt, är säker på att du gör ett kanonjobb!

    SvaraRadera
  2. Jaha! Jag är helt övertygad om att det inte är att curla. Det är att visa att bryr sig. Fortsätt så, det kan helt enkelt inte vara fel.

    SvaraRadera