onsdag 2 maj 2012

Gammaldags

En av mina elever upptäcker min lärarkalender i personalrummet och utbrister:
- Ååååååh, du har en sådan där gammaldags!

Jag förespråkar IKT, anammar sannerligen det nya, men älskar samtidigt min gamla trotjänare. Moderna elevdokumentationssystem till trots, med fin frånvarorapportering och tillgång till statistikverktyg, digital kalender, utrymme för planering och bedömning av skilda slag. I min kalender finns allt sådant tillgängligt innan det att någon ens hinner passera sin dators lösen. Dessutom ligger det systemet aldrig någonsin nere. Inte ens för service!

3 kommentarer:

  1. Härligt att se! Det är inte alltid det nya är bättre...

    SvaraRadera
  2. Ah! Den är fin. Jag var också gammeldags förra året.

    SvaraRadera
  3. Jag har en precis likadan och skulle inte klara mig en dag utan den. Har flera års kalendrar vid min arbetsplats, med många bra ( och sämre) ideer att återkomma till.
    /Maria

    SvaraRadera