måndag 28 maj 2012

Morsdagsbilder

Idag är det EFIT, då jag tar Ett Foto I Timmen, och fler som gör samma sak det hittar man här.

Vid midnatt förbannar jag inflammationer i fotleder framför jobbdatorn min. Inte för att sådana någonsin passar sig, men ibland är det lägligare än annars.

Vid elvasnåret svarar jag på mängder av snabbmeddelanden, och många mail, från elever. Det är ju betygsättartider!

Vid tiosnåret tycker jag att nytt nagellack vore på sin plats. I bakgrunden skymtar, för de nyfikna, innehållet i mitt fina paket.

Vid niosnåret jagar jag femåringen med nagelsaxen...

Vid åttasnåret fångar jag P, som i sin tur försöker att göra våra omgivningar rättvisa på bild.

Vid sjusnåret är det hög tid att tänka på middagen.


Vid sexsnåret svalkar vi oss med Liptons goda iste.

Vid femsnåret vattnar jag det nysådda.

Vid fyrasnåret njuter vi av dagen.

Vid tresnåret kommer vi på att vi kanske ska flagga ordentligt.

Vid tvåsnåret är det dags för årets första sillunch, som avnjuts under ett parasoll.

Vid ettsnåret snoppar jag några litrar spanska jordgubbar.

Vid tolvsnåret fyller jag på i pallkragarna, med sådant som jag själv tycker passar bra.

Vid elvasnåret sår han solrosfrön i mängd, precis där som han själv tycker att det passar bra.

Vid tiosnåret intar jag min morsdagsfrukost.

Vid niosnåret tittar jag till tomatplantorna. De verkar ha överlevt sin första natt ute, och ska nu bara tränas i att också tåla solen.

 Vid åttansnåret konsulterar jag min mor i en mycket viktig knappfråga.

Vid ettsnåret läser jag några sidor i min bok. Inte allt för många, då ögonlocken mina är tunga.

Efter midnatt hejar vi på Sverige. Euphoria!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Inne och kikar på dina EFIT bilder.

    Verkar ha varit en solig dag i hela landet i dag.

    // Anna

    SvaraRadera
  2. Men... vad var det i paketet? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ser också fram mot att få se innehållet i paketet. Hoppas att din morsdag-dag blev fin.

    SvaraRadera
  4. Men, nu blev jag sugen på sill här!
    Har inte blivit några jordgubbar än i år.. (inte mer än nån enstaka på nån tårta). Men sugen på det nu också! :)

    SvaraRadera
  5. Härlig dag, det påminner mig om att jag har jordgubbar och hallon i kylen, dessa får intas ikväll :)

    SvaraRadera
  6. Underbar dag ni verkar ha haft!
    Man blir ju nyfiken på vad som fanns i paketet ;-)

    SvaraRadera