tisdag 8 maj 2012

Tisdagsbilder

Idag är det EFIT. Deltagarna, denna tisdag i maj, hittar man här!

Vid midnatt läser jag Knausgård. Något som jag varmt kan rekommendera!

Vid elvasnåret lägger jag den djupt sovande tonåringen till rätta.

Vid tiosnåret hänger jag tvätt efter tvätt, efter tvätt.

Vid niosnåret följer jag min läkares ordination, och tar mig ett dagligt glas vin. Tydligen fint som snus för hjärtat, blodvärdet samt reumatismen. Hutten som han samtidigt förespråkar, den lämnar jag dock till sommarens första sillbit.


Vid åttasnåret sladdar vi in på gårdsplanen till huset med den glömda framsidan. Det med lampskärmarna på svaj. Vi är hemma!

Vid sjusnåret låter det riktigt mycket. Emellanåt även bra.

Vid sexsnåret skyndar vi till musiken, i huset där vi hoppas att Gustav ska få bo den dagen då det är dags.

Vid femsnåret rullar taxibussen in mellan grindstolparna.

Vid fyrasnåret korsar han vägen och hämtar posten alldeles själv.

Vid tresnåret funderar han på vem det är som har sladdat där i gruset.

Vid tvåsnåret rynkar jag på näsan. Det gödslas på slätten, och luktar då rakt inte rosor!

Vid ettsnåret snor jag ihop en PP-presentation av ett moment i grafik, och bestämmer mig för att snart trycka eget.

Vid tolvsnåret orkar jag inte tänka ut någon lunch att laga, så det blir gröt och smörgås bredvid jobbdatorn.

Vid elvasnåret kan jag inte längre blunda för tvättberget.

Vid tiosnåret svarar jag på så många mail och snabbmeddelanden att jag känner mig alldeles vimmelkantig.

Vid niosnåret äter jag jobbfrukost, hemmavid, och formulerar mig kring något så spännande som konstvideon.

Vid åttasnåret surar jag. Mätte igår det som stickats på min Coraline mot en annan kofta, och fann att ärmen enligt mönstret verkar vara vidare än vidast.


Vid sjusnåret tar jag påtår på altanen. Det är friskt och frostigt.

Vid sexsnåret är han rakad, nyduschad och väntar på frukost. Skivan till dagens taxiresor är noga utvald. iPoden är laddad.

Vid ettsnåret förbannar jag mina onda leder, och funderar på det där med vampyrer. Jag sover alltid sämre än vanligt vid fullmåne.

Vid midnatt hänger jag tillsammans med George Clooney och  Jennifer Lopez på 3:an. Varför?

13 kommentarer:

  1. hej! kikar in o säger hej. tittar in igen sen under dagen. Ha det fint !

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in på din morgon och fm. Återkommer senare igen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Inne och kikar på dina morgon och förmiddags bilder.

    Ja, den där fullmånen kan ställa till det rätt ordentligt, när det gäller sömnen!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Kollar in dina foton så här långt.
    Jag tassar in lite senare igen

    SvaraRadera
  5. Inne och kollar in din dag. Mysigt med morgonkaffet ute även om det är lite kyligt på morgonen.

    SvaraRadera
  6. Det var några naglar till att vara mörka ;) Ja, varför ska man vara uppe så länge så ofta!

    Fint hus ni bor i.

    Det behövs EL för att driva saftblandaren. Elektronik är själva prylen kan man säga. Typ en fjärrkontroll, den är elektroniken och batteriet kraftkällan = elen. Nu vet du det :)

    Inte meningen mästra nått utan bara förklara skillnaden. Det är ju en ganska så stor saftblandare. 25cm hög skulle jag tro men av lysdioder då så man kan få den blinka lite olika. Bara ni har ett litet batteri på 12v så går det nog bra. Jag tänker mig nått till nån borrmaskin/skruvdragare då den funkar mellan 12-24volt.

    SvaraRadera
  7. Hittade dig då du hittat mig :) jätteroligt att se någon annans dag och du ser ut att ha haft en ganska bra dag

    //ha det gott/leila

    SvaraRadera
  8. Då spammar jag vidare ;)
    Denna var det men jag köpte den för rörfäste då det redan sitter ett sånt på grävaren. För er är nog den med cigarettpropp vettigare. Men vad batteri vet jag inte. Nästan så en borrmaskin för 249:- är vettigast men då måste man ju kunna koppla kablarna på nått vis.

    http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Sakerhetsdetaljer/LED-Varningsljus-38730/

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder! Och så fin du är, näsrynk till trots!

    Och ert hus... mamma mia. Aaaavis!!

    SvaraRadera
  10. Vilket helt underbart hus!! :)

    Och frukostmackorna såg goda ut!

    SvaraRadera
  11. Verkar som tisdagar är bra tvättdagar :-)

    SvaraRadera
  12. Mmm, du har också en muminmugg ...och tvättberg är inte roliga. ha en bra dag. :-)

    SvaraRadera
  13. Jag gillar att titta på dina Efit-ar, gillar ditt sätt att beskriva din dag, det finns så mycket mellan raderna som alla kanske inte uppfattar.

    Vackert hus bor du i, vacker är du och solen skiner (eller den gjorde igår). Man får suga åt sig av det vackra och sån't man mår bra av, som stickningen, vinet och Clooney.

    Tack för idag!

    SvaraRadera