lördag 30 juni 2012

En långsam junilördag i bilder

Idag är dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen.

Vid halvtolvsnåret väntar både jag och min bok på att femåringen ska somna.

Vid halvelvasnåret parkerar jag mig i soffhörnet, och hänvisar alla behövande barn till pappan.

Vid halvtiosnåret putsar han sina tänder med tandborstskaftet, och tycker själv att resultatet är diamantlikt.

Vid halvniosnåret ser jag på EM i friidrott.

Vid halvåttasnåret ombeds jag att dra, så snart som jag har serverat honom lite kvällsfika.

Vid halvsjusnåret håller stickandet mig från galenskapen.

Vid halvsexsnåret nystar jag garn.

Vid halvfemsnåret bestämmer vi att det är kväll, och tar oss varsin pilsner.

Vid halvfyrasnåret håller jag fortfarande på med allt det där tråkiga.

Vid halvtresnåret vattnar jag persikoträdet som jag fick igår, och funderar på var i vår trädgård som planteringsgropen bör vara belägen.

Vid halvtvåsnåret äter vi en riktigt god lunch, som jag inte har lagat.

Vid halvettsnåret klipper någon gräset i solsken. Någon annan storskurar badrum, bråkar med det eviga tvättberget och bångstyriga barn, förordar ett arbetsbyte.

Vid halvtolvsnåret är jag redo att packa väskan, är nu själv i starkt behov av lite ledigt, och kommer på att det är ju just det som jag faktiskt har. 

Vid halvelvasnåret vägrar han prompt både rakning och dusch. Det är lördag, han är ledig och har inga som helst planer på att vare sig lämna hemmet eller delta i några sociala sammankomster.

Vid halvtiosnåret gnuggar han alla sömngubbar ur ögonen sina, och hävdar att det inte är rätt att man ska behöva ha ögonlapp då man har sommarlov.  

Vid halvniosnåret är tidningarnas alla lördagsbilagor lästa, och pappersåtervinningen åter överfull.

13 kommentarer:

  1. Lunchen ser fantastiskt god ut! Låter ljuvligt med ett persikoträd. Hos oss skulle det kanske funka pga klimatet men vi har inga land så där försvann den önskan.

    SvaraRadera
  2. Medea:
    Han är en mästare i köket, min P! :)

    SvaraRadera
  3. Vad ska du nu sticka? Garnet ser jättefint ut.

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit med på Efit, fast jag ju ofta har ett foto i kvarten ,-)

    Men nästa gång, kanske jag kommer ihåg!

    Tack som visar din dag.

    SvaraRadera
  5. Medea:
    Jag funderar på en enkel koftanskofta.
    Elisabet:
    Det är så kul med EFIT, dokumentera sin dag och samtidigt få ta del av andras.

    SvaraRadera
  6. Smarrig lunch!
    En pilsner skulle suttit bra här med men ska till tåget om mindre än en timme..

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina nystan du får... Hade jag sådana hade jag inte kunnat ha allt garn i kistan utan varit tvungen att titta på dem hela tiden. ;)
    //Tinna

    SvaraRadera
  8. Micke:
    Sist vi åkte med SJ så hade de fullständiga rättigheter.
    Tinna:
    Fina nystan kan här få ligga på fat! :)

    SvaraRadera
  9. Hej, fin dag ni haft. gillar påsen till pappersåtervinningen, kul grej... var kan man hitta en sån?

    SvaraRadera
  10. Hej . Kikar in på din dag.
    Full fart verkar det som , precis som här :-)

    SvaraRadera
  11. Alla dagar hela livet består av snår. Fint, på sitt sätt!

    SvaraRadera
  12. Helen:
    Den har minst tio år på nacken, och finns nog tyvärr inte längre att få fatt på.

    SvaraRadera
  13. Men oj, vad du legat i, ingen vila där inte. :) Flitig du varit. :) Men du fick in lite friidrott också iallafall, det gillar jag! ;)

    SvaraRadera