måndag 11 juni 2012

Hipstamatic måndag

Idag är det EFIT, och jag försöker att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här!

23:10, då känns det mesta ganska så avslaget.

22:10, då är jag redo att ta över som förbundskapten, där som jag sitter i soffan.

21:10, då är jag fullt upptagen med att heja på Sverige.

20:10, då släpper jag det som jag har för händerna, och laddar för kvällens match.

19:10, då räknar jag maskor framför Frankrike-England.


18:10, då talar jag om för den här krabaten att jag faktiskt är väldigt rädd för katter utan ägare i sällskap, och att hen ska ge sjutton i våra holkars småfåglar. Gnagare är det enda som vi har på buffén!

17:10, då är snart dags för livets sista fotbollsträning, i alla fall om han själv får bestämma.

16:10, då hänger jag upp hans ryggsäck på kroken i hallen, och tänker att MiniKånkens tid här snart är förbi.

15:10, då sätter jag mig i den solvarma bilen.

14:10, då utvärderar vi något annat.

13:10, då dricker jag påtår på maten, på min väg till nästa utvärdering.

12:10, då rundar jag huset, fast att det inte är nödvändigt, på min väg mot lunchrestaurangen.

11:10, då analyserar vi något i en utvärdering.

10:10, då är det samling i konferensrummet. Här ska utvärderas!


09:10, då blickar jag både bakåt och framåt.

08:10, då har vi efter mycket trassel lämnat hushållet på väg mot fritids och jobb. Inser att vi inte kan köra så mycket längre på enbart ångor.

07:10, då försöker han förlika sig med att det är sommarlov, och att inget är som det brukar. Det kör ihop sig!


00:10, då somnar han halvvägs i pyjamasen.

14 kommentarer:

  1. Han ser ut som en glad skit, din son.

    Jag blir glad av bilden - den näst sista -.

    SvaraRadera
  2. Han är en glad skit! :) För det mesta...

    SvaraRadera
  3. Han fyller 18 i september.(Har Downs syndrom, men lider inte det minsta av det.) Hans lillebror brukar dock säga, att Gustav mest bara är stor utanpå, och det är ju faktiskt så som det på något vis är.

    SvaraRadera
  4. Jaså minsann, du har varit i de avkrokarna du med och sett kyrkan? ;)

    SvaraRadera
  5. Pluggade i Umeå, och åkte på många (och lååånga) konstrundor.

    SvaraRadera
  6. Mysig beskrivning av dagen! Är det så med Gustav att han inte vill till fotbollen innan men så är det kul ändå? sån var jag som liten...

    Tack för din kommentar, vet inte hur gröna mina fingrar är men jag älskar trädgård! :)

    SvaraRadera
  7. Vonkis:
    Han är en klok liten kille, och en fin lillebror.

    timjanoakleja:
    Det är Viktor som spelar fotboll, och han gör artigt så som tränarna säger väl på plats, men kul vet vi faktiskt inte om han tycker att det är.

    SvaraRadera
  8. Oj, var det efit idag... Det hade jag alldeles missat. Vi hejade här med, men det hjälpte ju inte det minsta... Och jag är inte heller värst förtjust i katter (ja bortsett från våra egna då).

    SvaraRadera
  9. I Ystad hade vi många kunder med Downs Syndrom. Underbara kunder fanns inte!! Den absolut snällaste kunden jag någonsin haft, heter Jonas N och bor i Ystad. Han har väl någon slags liknande diagnos.
    När jag var ny i affären och väldigt osäker, sa han alltid, när jag frågade om han ville ha kvitto: Bettan, jag litar på dig!
    Han sa det med sån innerlig värme och jag blir fortfarande rörd bara jag tänker på det!

    SvaraRadera
  10. Kikar in på din dag. Så sött att somna halvvägs in i pyjamasen :-)
    De där katterna finns verkligen överallt! Jag tycker väldigt mycket om katter, fast inte de som använder barnens sandlåda som toalett...

    SvaraRadera
  11. Bra med vardagsmotion, smart att gå en extra vända när man ändå inte behöver =) Härlig dag du haft! =)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Kikar in på dun efitdag.
    Måste hålla med ovan talare att personer med Downs är en tillgång för samhället. Har aldrig mött en person med Downs som är stressad eller på dåligt humör, iaf inte särskilt länge :-) Härliga personer är de!
    Kram

    SvaraRadera