torsdag 31 januari 2013

Uråldrig

Emellanåt känner jag mig som en dinosaurie!

Idag hade jag en grupp elever som smusslade misstänkt med något i en väska. Någon bekände med rodnande kinder att de satt och åt äppelringar mitt under pågående lektion, varpå jag svarade att det inte gjorde mig det minsta, och att man minsann kunde behöva sig något uppiggande så sent på eftermiddagen.

I deras värld är äppelringar likvärdigt med surt godis, inköpt på Lidl i stor förpackning, med mycket tveksam innehållsförteckning. I min värld är äppelringar något helt annat, och alls inte något som strider mot skolans trivselregler.



2 kommentarer:

  1. Hoppas att dina elever har vett att uppskatta att de fått just dig som lärare.

    SvaraRadera
  2. Otaliga projekt:
    I alla fall när de på grund av min brist i modernt språkbruk tillåts äta godis på lektionstid... ;)

    Ärligt talat är jag som en finne i röven på många av mina små oslipade diamanter!

    SvaraRadera