lördag 28 juni 2014

En långsam junilördag i bilder

Idag är det åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen. Har inga som helst planer, mer än att försöka komma mig någorlunda ifatt.

Vid halvsexsnåret, då har jag gett upp mina försök att somna om, närmar mig det snudd på perfekt löskokta ägget.

Vid halvsjusnåret, då plockar jag ur en maskin.

Vid halvåttasnåret, då är mönstret redo för häl, men jag undrar jag, om min fot också är det.

Vid halvniosnåret, då fyller jag en maskin.

Vid halvtiosnåret, då tar jag mig en kaffe, stående, på altanen.

Vid halvelvasnåret, då är det ett nytt avsnitt på iPaden som gäller, av något som jag inte begriper mig på.

Vid halvtolvsnåret, då har vi här tio grader och regn!

Vid halvettsnåret, då slinker jag in på bolaget, för några öl till kvällens matcher.

Vid halvtvåsnåret, då har jag gjort mig en grekisk bondsallad, tänker i alla fall känna smak av sommar.

Vid halvtresnåret, då stannar vi inne.

Vid halvfyrasnåret, då är det hög tid att eftermiddagsfika.

Vid halvfemsnåret, då beslutar vi oss för att grilla middagsmaten i ugnen.

Vid halvsexsnåret, då äter vi enkelt och gott från sommarmenyn.

Vid halvsjusnåret, då hejar vi på Brasilien.

Vid halvåttasnåret, då tar jag en bild från höften, i regnet, på min väg för att stänga igen växthuset.

Vid halvniosnåret, då är det så spännande, så spännande, att mer popcorn är absolut nödvändigt.

Vid halvtiosnåret, då sysselsätter han sig själv.

Vid halvelvasnåret, då repar jag upp. Min fot var uppenbarligen inte redo för häl, när nu mönstret var det!

Vid halvtolvsnåret, då tittar jag på två saker samtidigt.

16 kommentarer:

  1. Ägget ser jättegott ut :)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag gett mig för idag, vara uppe på taket alltså. Dåligt med lina..funkar inte alls och taket är stort sett platt.

    Lite kaffe skulle suttit bra här med, får ge mig på koka.

    SvaraRadera
  3. Tittar in på din dag. Stickning här med i dag, men dock inte sockor.

    SvaraRadera
  4. Grekisk sallad är såååå gott! Det var längesedan jag åt det. Kanske dags nu?

    SvaraRadera
  5. Dagar är till för att njutas av inte stressa genom :)

    SvaraRadera
  6. Woo, halv sex!? Då snarkade jag visst bort några timmar till... den salladen ser grymt god ut, det är ju så gott!

    SvaraRadera
  7. Hejsan, kikar in på din dag, lunchen såg god ut

    /Annika

    SvaraRadera
  8. Kikar in på din dag, ser gott ut med grekisk sallad!

    SvaraRadera
  9. Jag ska på poolparty.... Utan badkläder för badlusten finns inte. Istället så är regnkläder, fleecetröja och strumpor packade.

    Bubbelflaskorna får följa med för de behövs i det här vädret.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. En lagom avslappnad lördag verkar det som... Hoppas du får ro att landa och sova ikapp lite. Kram

    SvaraRadera
  11. Samma pissväder här ser jag! Fotbollen ger jag inte mycket för, men då jag känner en del folk i Chile, och mitt hjärta slår lite extra för det landet, så måste jag heja på dom ikväll!

    SvaraRadera
  12. Mycket spännande -jag vågade knappt titta ;)
    Och det där eftermiddagsfikat, det ser precis hur gott ut som helst!
    Hos mig blev det ingen efit idag. Jag knäppte förvisso en bild när maken kom med frukost på sängen vid nio, men somnade sedan om och sov hela förmiddagen... och då fick det vara. Jag kommer starkt nästa gång :)

    SvaraRadera
  13. Kollar in resten av dagen efter kommit hem från ett 120-årsfirande :)

    SvaraRadera
  14. Hej hej

    Fina sockor. Salladen såg jättegod ut.

    SvaraRadera
  15. Hej, att hitta vägen till det perfekta ägget är inte lätt. Jag vill ha mitt mycket löskokt, men vitan ska dock hålla ihop, "ler". Flyttade i mars och nya spisen tog lång tid att erövra, nu efter några månader går det "sådär", men jag närmar mig perfektionen
    Tack för titten, lika ljuvligt sommarväder som hos mig i Dalom

    SvaraRadera
  16. Kan förmitt liv inte komma på vad du gör på sista bilden. Har förstorat och klurat, men nä... ;)

    SvaraRadera