onsdag 11 juni 2014

När man andas i en påse, för hundrasjuttioelfte gången

Jag målar naglarna mina, luftar sommarklänning, och filar samtidigt i panik på ett tal till min avgångsklass. Missar vår ettagluttares examen, i morgon bitti, då jag i sista stund har en hel radda med betyg, för mig att skriva på, innan allt det där andra drar igång. Har ett mycket ostädat hus, saknar ännu hans önskelunch till mottagningen på fredag, det där med bakning och buffé till kvällen det skjuter jag fortfarande framför mig, har vare sig slagit in några paket eller monterat den där studentskylten, inte heller...

(Hit, till den här bloggen, länkas det nu friskt från en webchat!?!)

Så har jag ju också den där stora flytten, med allt vad den innebär, för mig, för oss, nu redan på lördag!

1 kommentar:

  1. Men åh vad tråkigt att du missar hans avslutning! Hoppas att P kan vara med...
    Och för övrigt blir jag rent alldeles stressad bara av att läsa.

    SvaraRadera