fredag 20 juni 2014

En midsommaraftons morgon

Någon har nu fått sin trådlösa uppkoppling, bredband via fiber, att fungera (Med hjälp av en trevlig kvinna, via telefon från Telia, en av grannarna som minsann vet var i väggen som man egentligen absolut inte får peta och pilla, samt mamman som nu skulle kunna lägga till även IT-tekniker på sin CV.), ska fira midsommar på sitt nya boende, rejält, med extra allt.

Någon annan vill absolut inte besöka något midsommarfirande "Det gör vi ju nästan varje år!" (Vilket ärligt talat är en sanning med modifikation.), utan föreslår att vi bara ska vara hemma, ta det lugnt och ha det skönt.

En tredje vill att vi i alla fall ska äta oss en sillunch.

Själv är jag så trött, så trött, uppskattar sannerligen närheten till min egen toalett, väntar på provsvar, medikamenter att ta, och tänker att det blir en bra dag, vilket som, oavsett.

5 kommentarer:

  1. Å, Kattis ..., din tillvaro är som en centrifug just nu, tycker jag :)

    Här städas det som sjutton.
    Ja, min storasyster (den äldsta) kommer på besök i morgon.

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig verkligen en lugn och vilsam midsommar!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig också en lugn och fridfull midsommar. Det kan väl räcka med en silltallrik och en liten nubbe och varmt om stjärten. Hoppas det

    SvaraRadera
  4. Går över. Roligare tillstånd finns ju!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får tid att "bara vara" i helgen!! Kram <3

    SvaraRadera