måndag 3 september 2012

Måndagsbilder

Det är åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak just idag, det hittar man här!

Vid midnatt, då kryper jag ner under täcket tillsammans med min bok. 

Vid sexsnåret, då delas det köpeäpplen till dagens fruktstund. Den lille är väldigt noga med etiketten!

Vid sjusnåret, då är det något som han bara måste se på Bolibompa.

Vid åttansåret, då rings det in, och barnen ställer upp sig på led.

Vid niosnåret, då hittar jag dessa under min morgonpromenad.

Vid tiosnåret, då är jag nästan hemma.

Vid elvasnåret, då uppdaterar jag mig på nyheterna i den senaste versionen av Dreamweaver. (Här knackas det inte kod!)

Vid tolvsnåret, då äter jag lunch och pratar i telefon, samtidigt som jag rensar svamp på altanen.

 Vid ettsnåret, då bringar jag reda i finanserna.

Vid tvåsnåret, då postar jag brådskande brev. Upptäcker försent att just den lådan är tömd för dagen!

Vid tresnåret, då lämnar vi våra sommarlån och hänger en stund på bibblan.

Vid fyrasnåret, då packar vi upp ryggsäcken, och jag börjar att klia mig frenetiskt i hårbotten.

Vid femsnåret, då sitter han åter på sin plats, med hörlurarna på, och väntar på att middagen ska serveras.

Vid sexsnåret, då är vi så upptagna med att äta lax, potatis, skarpsås och broccoli, att jag alldeles glömmer bort att fotografera.

Vid sjusnåret, då har han möblerat om för att få den bästa platsen framför filmen.

Vid åttasnåret, då pratar vi om att killar som snart fyller arton år, och då tänker gå ut på stan och dricka öl, de måste faktiskt byta ut sin våningssäng mot något bättre.

Vid niosnåret, då läser vi både Glossas Café och Gittan gömmer bort sig, och säger att Pija Lindenbaum hon är ju bara för bra.

Vid tiosnåret, då dricker jag te och besöker andras EFIT.

Vid elvasnåret, då står jag på bron och förfasar mig över höstmörkret. 


17 kommentarer:

  1. Oj, förekommer det än, att man står på led! Det trodde jag inte ,-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en fin dag med tid för dig själv. *kram*

    Tittar in igen senare.

    SvaraRadera
  3. Elisabet:
    Jag vet inte om det är så särskilt vanligt längre, men det är faktiskt ganska så effektivt och skapar en viss ro. (Mindre trängsel och bråk!)

    Ulrika:
    Tack för omtanken! :) Har faktiskt befunnit mig i skogen denna ljuvliga septembermorgon.

    SvaraRadera
  4. Det där med att stå på rad .., jag tror säkert att det inte skadar!

    SvaraRadera
  5. Elisabet:
    Samtidigt är det ju det där med att "rätta in sig i ledet", som i alla fall skaver i mig...

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Inne och kikar på din förmiddag.
    Gottigt med kantaruller.

    Ha en skön kväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  7. Hm, ja just det, lus... och förkylningar... Kommer som ett brev på posten när ungarna kommer tillbaka till skolan. Ligger hemma med snuva idag och har håret uppsatt på jobb! Gott med kantarellerna!

    SvaraRadera
  8. Mumsigt med kantareller. Vi får nog köpa lite på marknaden på onsdag för att kolla om franska kantareller har samma eller godare smak.
    Ha en fortsatt skön dag.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på din dag. iiiii, löss. Börjar klia direkt!!!!

    SvaraRadera
  10. Pija Lindenbaum är bara så underbart bra!! Jag älskade att läsa hennes böcker för barnbarnen när dom var små!

    SvaraRadera
  11. Det där med att besöka andras EFIT är nästan roligare än att göra sin egen.

    SvaraRadera
  12. Blir så sugen på nystekta kantareller :)

    SvaraRadera
  13. Höstmörkret kommer tidigare och tidigare nu. Här börjar det bli mörkt vid 20 tiden.

    Japp, det var mjukost och marmelad, jag hade på skorpan :D

    // Anna

    SvaraRadera
  14. Yes...nu är det höstmörker i antågande......men inne hos dej är det varmt o ljust....:)!

    SvaraRadera
  15. Å nu kliar det som sjutton i mitt hår! Bara ordet hårlöss ...

    SvaraRadera