tisdag 19 februari 2013

Ännu en snudd på färdig

Nu har jag en samling av koftor som är snudd på färdiga!

Den här ska klippas upp, innan det att jag kan sticka på knapphålskanterna. En annan ska det handsys på någon form av band. En tredje kräver virkade knappöglor. En fjärde har ärmar som bör monteras snyggt.

Ärligt talat har jag aldrig tidigare testat något av ovanstående, vet ens inte hur som det går till, men litar på att Bonniers stora Stickbok, Google och YouTube kan vara mig till stor hjälp den dagen som det ska ske.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad jag gillar den koftan. Jag tycker du har fått till en väldigt bra färgkombination!

    Det är stort att tappa tänder. Tösens är så envis, den hänger med en dag till...

    SvaraRadera
  2. Emmas dagar:
    Tack för snälla ord. Håller tummarna, för det där med att sy och klippa...

    Både jag och min Gustav har haft mjölktänder som inte alls har velat lossna av sig själva, trots idogt vickande, så det är en fröjd att Viktors lossnar utan vare sig besvär eller något blod.

    SvaraRadera
  3. Den är sååå fin, du är så duktig!

    SvaraRadera