torsdag 21 februari 2013

Det som är viktigt

Jag börjar stressa upp mig, mer och mer, över bacilluskerna som aldrig vill ge med sig, tröttheten som de medför, vad de gör med min kropp, högar med orättade prov, ännu ej planerade arbetsområden, omdömen som snart ska skrivas, vännerna som jag av olika skäl ständigt får flytta fram i almanackan min, och ett hushåll och hus i mycket stort förfall.

Så tänker jag på vad som verkligen är viktigt, och tar mig orken och tiden att vara helt närvarande i stunden. Jag sätter mig ner och lyssnar.

Han som sannerligen hatar att pyssla, plockar plötsligt fram sådant som då kan vara bra att ha, berättar om och gör sig raskt en alldeles egen Ninja. Speciella krafter ska den minsann ha, och vapen, vara vis och god, jobba med att bekämpa det onda.




3 kommentarer: