måndag 18 februari 2013

En februarimåndag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här! (För lat för att ladda något av alla de kamerabatterier som jag har, fotograferar jag med min iPhone.)

Vid kvartiettsnåret, då funderar jag på om jag borde repa upp och kapa garnet, det där självrandande, för att få en finare färgskiftning.

Vid kvartitvåsnåret, då jagar jag rådjuren runt hörnet. Nåde dom, om de rör mitt persikoträd!

Vid kvartisjusnåret, då har jag vaknat av någon annans väckarklocka, försöker att somna om.

Vid kvartiåttasnåret, då går jag ut för att hämta tidningen, men upptäcker vid lådan att någon annan redan har  hämtat den åt mig.

Vid kvartiniosnåret, då rostar jag bröd, och karvar det sista från osten.

Vid kvartitiosnåret, då tar jag en pausbild samtidigt som jag jagar en vrålskrikande sexåring huset runt med nagelsaxen i beredskapsläge.

Vid kvartielvasnåret, då handlar vi mat, men tar oss tid att stanna en lång stund vid hans bästa hylla.

Vid kvartitiolvsnåret, då hämtar vi den här killen på hans Korttids.

Vid kvartiettsnåret, då är vi på polishuset för att hämta ut ett mycket efterlängtat ID-kort.

Vid kvartitvåsnåret, då repar jag upp. Inte för färgskiftningarnas skull, utan för att mönstret helt enkelt säger annat än så som jag gjort.

Vid kvartitresnåret, då slänger jag sopor, och nog minsann snöar det alltid.

Vid kvartifyrasnåret, då börjar jag att förbereda middagsmaten.

Vid kvartifemsnåret, då har han sorterat färdigt alla skivor på sitt rum, och har nyss parkerat sig framför datorn.

Vid kvartisexsnåret, då äter vi middag.

Vid kvartisjusnåret, då tar jag med mig en balja te till favoritstolen.

Vid kvartiåttasnåret, då tänker jag att ett enfärgat eller melerat garn hade gjort sig bättre.

Vid kvartiniosnåret, då har han möblerat om i soffan och roar sig med en padda.

Vid kvartitiosnåret, då tittar jag på CSI.

Vid kvartielvasnåret, då tar jag mig en antiinflammatorisk och lite dagsljus på burk.

Vid kvartitolvsnåret, då går jag till sängs tillsammans med en Nobelpristagare.

15 kommentarer:

  1. Det hade jag alldeles missat, att det är efit idag. Och den här gången står jag nog över. Får ändå aldrig till det bra när det är arbetsdag...
    Men här får det bli en återkik ikväll :)

    SvaraRadera
  2. Är inne och kollar dina EFIT bilder. Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt ljus på den sista bilden...

    SvaraRadera
  4. Roligt att se din dag i bilder.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på dina morgonbilder.

    SvaraRadera
  6. Det är till va uppe om nätterna!
    Rådjursjagande och allt..

    SvaraRadera
  7. Blir varm i hjärtat när jag tänker på id-kortsglädjen.

    SvaraRadera
  8. Äntligen dags för ID-kortet! Jag har också väntat. Inte lika mycket som ägaren själv, men ändå.

    SvaraRadera
  9. Tro vad historien om ID-kortet är du :)

    SvaraRadera
  10. Det är ju oerhört snyggt som bakgrund till stadsskapet, det där garnet. Det är den grå randen som kommer sedan som är en aning tveksam, det håller jag med om. Kommer det mera mönster sedan, eller ska du bara randa? Jag tror att jag skulle ha kapat just där, så att bakgrundsfärgen fortsatte längre. Eventuellt en tunn rand med det grå. Efter det kan det vara Ok att följa självrandningen.

    SvaraRadera
  11. Ååååh, rostat bröd är ju förjädra gott alltaå!

    SvaraRadera
  12. Men vilket pyssel med garnet! Lite känns det som ett sådant där projekt som behöver läggas åt sidan et tag och mogna - eller har du fortsatt?

    Nagelsaxen lät livsfarlig, tur att du prioriterade fotograferandet ;-)

    SvaraRadera
  13. Kikar in på din dag! Vilket härligt hus ni har. Det såg väldigt trevligt ut på utsidan. :-)

    SvaraRadera
  14. Vilken dag! Ser ut som sportlov även hos er! Känner igen det där med nagelsaxen!

    SvaraRadera