söndag 10 februari 2013

En seg söndag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Denna sega söndag med suddiga bilder från min smarta telefon. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här!

Vid fyrasnåret, då har jag vaknat med ett ryck, precis som jag gjort varje dag de senaste veckorna.

Vid femsnåret, då ligger jag och vrider och vänder på mig, försöker att somna om.

Vid sexsnåret, då passerar jag ännu olästa tidningar från veckan som gått.

Vid sjusnåret, då ger jag upp, gäspar stort och pussar liten kille på pannan.

Vid åttasnåret, då ger sig någon ut på vildsvinsjakt.

Vid niosnåret, då uppdaterar vi oss.

Vid tiosnåret, då tvättar jag.

Vid elvasnåret, då försöker jag att ta mig in i några av alla de där alldeles omöjliga förpackningarna.

Vid tolvsnåret, då serverar jag mig lunch, eller ska man kanske kalla det för en andra frukost.

Vid ettsnåret, då lutar jag mig tillbaka, dricker te och ser på skidskytte.

Vid tvåsnåret, då tittar jag ut, och tänker att frisk luft säkert skulle göra mig gott.

Vid tresnåret, då jobbar jag, samlar information och inspiration, scannar bilder.

Vid fyrasnåret, då är alla hemma. Han sa i alla fall hej, innan det att han kopplade upp sig!

Vid femsnåret, då ägnar sig några åt hemligheter där vid köksbänken.

 Vid sexsnåret, då tvättar jag vidare. Det tar ju aldrig slut!

Vid sjusnåret, då har jag formellt sökt det där jobbet.

Vid åttasnåret, då spelar någon X-box, och jag försöker att begripa mig på det där med banor och karaktärer.

Vid niosnåret, då räknar han upp allt det där som han ska vara med om under veckan som kommer.

Vid tiosnåret, då har jag fått ett mycket bra betyg av Viktor, vilket kan behövas då jag samtidigt ser på Agenda och förfasar mig över det där med den dåliga läsförståelsen i det här landet. Kanske är den en anledning till det att jag nu vaknar med ryck vid fyrasnåret vareviga morgon?

Med all säkerhet kommer jag att vara vaken i några timmar till, men jag är less på att ta bilder av denna tråkiga söndag i februari. Mitt särdeles ickerafflande liv!

24 kommentarer:

  1. Sover han med glasögonen på? :)

    SvaraRadera
  2. Kikar in på din morgon. Fler än jag som vaknade tidigt, men jag sov liiite längre än du.

    Återkommer senare under dagen

    SvaraRadera
  3. mossfolk:
    Jepp! :) Som han själv har uttryckt det, "Jag föredrar faktiskt att se!". Sover han riktigt djupt, då försöker vi att lirka loss dom, men vi hinner sällan det med tanke på att han sover så rackarns lite.

    SvaraRadera
  4. Lite för lite sömn här med..
    Massa snö hos er också ser jag.

    SvaraRadera
  5. Jag blir så varm i hjärtat av jägarbilden. Så där såg jag ofta min pappa .., på väg till bilen med geväret på axeln och en stövare som hoppade in i baksätet.
    Och doften av ELD och rök sen, när han kom hem.
    Haren som hängde upp och ner med granris i magen ..., ja, ute på altanen.

    SvaraRadera
  6. En del grejer undrar man vad de som pakiterar dem tänker med... Typ Dvd fodral mm...

    Ha en skön söndag!

    // Anna

    SvaraRadera
  7. Usch, fler än jag som har problem att somna om ser jag. :/ SÅ jobbigt!!!

    SvaraRadera
  8. Hej hej! Kikar på din efit-dag! Inte kul när man vaknar för tidigt och inte kan somna om....

    SvaraRadera
  9. Usch för att vakna kl 4 självvalt! Här tog jag sovmorgon medan några andra gick upp vid 6.30.

    SvaraRadera
  10. Hemskt att vakna så tidigt och inte kunna somna om men du verkar ändock haft en skön söndag.

    SvaraRadera
  11. Lika mysigt att titta in hos dig som alltid.

    Tvättmaskinen går varm här med idag.

    SvaraRadera
  12. Tittar in på din söndag! Skidskytte gloddes det på här också.
    Ska man hålla tummarna för att du får jobbet?

    SvaraRadera
  13. Så du hade koll på vad jag åt du.. bra! :)
    Nu hemma efter ätit 3 tårtor!

    SvaraRadera
  14. Ruta Ett:
    Jag vet inte om man ska hålla tummarna, så ambivalent är jag! Kanske?

    SvaraRadera
  15. Ååååh, missade skitskyttet idag, Attans då! :(
    Inte så bra koll på TV-tablåerna här inser jag...

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Kikar in på resten av din dag. Hoppas du får jobbet du sökte.

    SvaraRadera
  17. Men jisses så tidigt du vaknar! Hoppas du kommer i balans snart!

    SvaraRadera
  18. Kikar in på din dag, trevliga bilder.

    SvaraRadera
  19. Kikar in på din dag. Fin tekopp, ser mysig uta att dricka ur.

    Nu har jag lagt upp en bild på min stickade filt.

    SvaraRadera
  20. Men du, det låter inte alls bra det där med din sömn. Hoppas du får ro att sova snart. Och lycka till med jobbet du sökt.

    SvaraRadera
  21. Har han golfbyxor också?! Han är ju en femetta!

    ,-)

    SvaraRadera
  22. Kollar in din efit-dag; det kan inte vara kul att vakna runt 4 om man inte måste :( (eller ja, det är inte kul om man måste vakna då heller)
    Den där tvätten som aldrig tar slut...vi har samma fenomen hos oss. Även om maskinen snurrar ett par gånger varje dag, så finns det alltid mer att tvätta.

    SvaraRadera
  23. Nytt jobb? Åhå, då kanske man ska hålla tummarna?

    Blev det något vildsvin? Vore ju gott med en stek ...

    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2013/02/efit-en-vintersondag.html

    SvaraRadera
  24. För en utomstående så var det inte alls en tråkigt söndag, tvärtom!
    Håller tummarna med jobbrökeriet.

    SvaraRadera