onsdag 20 februari 2013

Hans fritids är fantastiskt

Det är några år sedan nu, som dom ringde mig från hans fritids, och upplyste mig om att han är varmt välkommen att vara där även när jag är ledig. Lite fint lät man mig förstå, att det nog också skulle göra honom gott.

Ibland skaver det, då vi gör något som jag tror att han skulle tycka om. Ibland känns det bra, då hans lillebror slipper avstå om han så skulle vägra och sätta sig på tvären.

Själv tycker han att fritids är absolut det bästa, längtar, gör sig stora planer, skiner som en sol, och har så otroligt kul tillsammans med den fantastiska personalen och sina härliga kamrater.

2 kommentarer:

  1. Det här med Bra Personal .., eller rätt personal på rätt plats, tänk, vad det betyder mycket!

    Igår skickade jag ett kort till personalen på mammas gruppboende och talade - för hundrade gången - om hur mycket dom kom att betyda i mitt/vårt liv.

    Med rätt personal blir tillvaron så oändligt mycket enklare!

    Och när jag funderar över vad det ÄR som gör det där extra .., att man tycker att dom är så bra .., så är det ofta ordet omtänksamhet som kommer över mig.


    SvaraRadera
  2. Elisabet:
    Utan bra personal, då vore vår vardag en fullständig katastrof! Vi har mött på mindre lämpade, genom åren, men tack och lov ytterst sällan.

    Jag brukar säga pigga ögon och glada munnar, så ger det sig med resten.

    SvaraRadera