tisdag 27 augusti 2013

Det är dom små sakerna

Det är dom små sakerna i livet som gör skillnad! Personligen blir jag rent lycklig av att det är ett mycket bra pris på balar av Lambi, på såväl toalett- som hushållspapper, med hyfsat tryckt mönster, då jag är i behov av just sådana saker, och storhandlar på Coop. För övrigt bestod min stora kundvagn av i princip enbart lockvaror, och jag tjänade snudd på en femhundring, på sådant som jag ändå skulle ha, vilket gjorde min dag.

Annars började jag jobba 12.30, är någorlunda i fas på mitt nya jobb, har hunnit gått/lufsat/löpt, lagat fem matlådor, barnen är glada, och jag ser botten på våra tvätttunnor.

6 kommentarer:

  1. Visst blir man glad... Och pengarna du sparat kan användas till roligt, t ex nytt garn.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Här tittades på programmet Plus som jämförde toalettpapper.
    Det visade sig att Serla var det i särklass mest ekonomiska, ja, du förstår.

    Sedan dess finns just Serla i det gula huset och det blev farväl till Lambi eller Icas mjuka.

    (Här är man påverkbar .., som du ser).

    SvaraRadera
  4. Tinnan:
    Glad och lycklig, i garnköpartagen! :)
    Elisabet:
    Ekonomiskt, men långt ifrån skönt, Serla, kommer sig aldrig mer på mina rullar... Är det smålänningen? ;)

    SvaraRadera
  5. Här "tjänar" någon pengar medan nån annan "sparar", men vi är båda lika nöjda, när vi gör sådana "kap", fast jag har då en slant att köpa nått kul för...

    SvaraRadera
  6. Anonym:
    Jag är inte riktigt säker på, hur som du menar!

    Personligen vill jag ha mycket, men bra saker för mina pengar.

    SvaraRadera