söndag 18 augusti 2013

En augustisöndag i bilder

Det är åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här.

Vid midnatt, då blöder någon näsblod.

Vid ettsnåret, då passar jag på att hänga en tvätt.

Vid åttasnåret, då är det frukostdags.

Vid niosnåret, då är jag på visning av ett nybygge.

Vid tiosnåret, då är det full aktivitet nere på gärdet.

Vid elvasnåret, då hämtar jag ut medikamenter.

Vid tolvsnåret, då bockas inköpslistan av.

Vid ettsnåret, då är jag på flugjakt.

Vid tvåsnåret, då fikar vi.

Vid tresnåret, då är jag glad att jag dammsög riktigt noga under den där sängen, så sent som igår.

Vid fyrasnåret, då får VM i friidrott lite av min uppmärksamhet. 

Vid femsnåret, då ger jag mig upp på det där bandet, igen. Lyssnar på årets sista sommarprat.

Vid sexsnåret, då har någon annan grillat i regn.

Vid sjusnåret, då bättrar jag på min hårfärg.

Vid åttasnåret, då upptäcker jag årets första gula löv.

Vid niosnåret, då äter jag gott godis.

Vid tiosnåret, då ger jag naglarna mina en ny färg, framför en långsam engelsk deckare.

Vid elvasnåret, då jobbar jag. Bekantar mig med ännu en skolportal! (Har snyggat till den datorn, med ett GelaSkin, och om det brukar IT-enheter tycka inte, men...)

21 kommentarer:

  1. Kikar in på början på denna söndag. Ingen ro och ingen vila för bonden där!

    SvaraRadera
  2. Nybygget var himla fint tycker jag. :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kikar in på din morgon. Inget kul med näsblod. Fint legobygge!!

    SvaraRadera
  4. Stackars liten som började blöda näsblod!
    Otroligt stämningsfull bild från gärdet, det ser nästan lite gammaldags ut!

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken mysig bild med höbalarna och traktorerna!

    SvaraRadera
  6. Trevligt att titta in på din dag. Trevlig söndag.

    SvaraRadera
  7. Fint bygge, många måsten som skall göras.

    SvaraRadera
  8. Kikar in på din efit. Det var ingen lugn söndag hos er heller :-)

    SvaraRadera
  9. Kikar in på din dag, ser ut att vara fullt upp!

    SvaraRadera
  10. Har ni fått tillökning eller har ni leasat en extra för dagen? =)

    SvaraRadera
  11. Hoppas du fick lite sömn mellan bild två och tre

    SvaraRadera
  12. Ulrika:
    Den lille liraren, har var bara inhyrd för dagen! :)

    SvaraRadera
  13. elisabet:
    Det fick jag! Ungefär precis hela tiden, och det kändes som sovmorgon.

    SvaraRadera
  14. Haha, ja när småfolk ska komma på besök, då är det bäst att valla snabeldraken lite extra innan!
    Och gula löv hittade jag också en hel massa idag. Riktigt höstigt :)

    SvaraRadera
  15. for et fint bygg du så på!! La du inn bud?

    SvaraRadera
  16. Friidrott är kul! :D
    Grilla i regn ja, haha. :P Men är det sommar så är det. ;) Gott ser ut i vilket fall, det grillade!

    SvaraRadera
  17. Det ser ut som din dator fått en van Gogh-bild? Just den, La Nuit étoilée, är målad från en stad nära där jag bor, Saint-Rémy. Han målade även en liknande från Arles, Starry Night over Rhône.

    SvaraRadera
  18. Medea:
    Just precis så! :) Kanske hyr jag den där studion som ni har, vid pass tillfälle, för att se hans verk på nära håll?

    SvaraRadera
  19. En sådan där dag som innehåller både vila och aktiviteter, ganska bra såg den ut!

    SvaraRadera