tisdag 6 augusti 2013

En augustitisdag i bilder

Det är åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen! Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här.

Vid midnatt, då är hans födelsedag till ända, och vi styr oss mot sängen.

Vid sexsnåret, då är det bara det sista av disken som återstår.

Vid sjusnåret, då gör det så rackarns ont i mina brända fingertoppar.

Vid åttasnåret, då plockar jag ur diskmaskinen.

Vid niosnåret, då tittar vi efter den stora skördetröskan, men ser bara spår utav den.

Vid tiosnåret, då läser jag in ännu ett avsnitt av Värvet.

Vid elvasnåret, då har Gustav plötsligt fått en febertopp på fritids.

Vid tolvsnåret, då kollar han postlådan för tredje gången, i väntan på ett särskilt paket.

Vid ettsnåret, då tar jag tag i det där med hösten som komma skall.

Vid tvåsnåret, då spelas det.

Vid tresnåret, då är det dags för mellanmål.

Vid fyrasnåret, då tar dom en paus i  leken, på gungorna.

Vid femsnåret, då är jag på det där bandet, igen, med för dagen svullna fotleder.

Vid sexsnåret, då äter vi middag. Ute är det mörkt och åskar livligt!

Vid sjusnåret, då tittar solen fram, i spöregnet.

Vid åttasåret, då har någon stora problem med sin hp, igen. Jag lirar på andra märken!

Vid niosnåret, då sjunker jag ner framför skrivbordet mitt.

Vid tiosnåret, då tittar han på film.

Vid elvasnåret, då läser vi mer i den mycket tänkvärda Sandvargen.

18 kommentarer:

  1. Vilket sött glas du plockar in i skåpet vid åttatiden!

    SvaraRadera
  2. ...och hoppas Gustav mår bättre!

    SvaraRadera
  3. Säger samma, hoppas febern försvinner!

    SvaraRadera
  4. Alla:
    Han mår bättre. Tackar för omtanken!
    Emmas dagar:
    Dom är ljuvliga! :)

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt prickigt glas! Fy sjutton vad ont det gör när man bränt sig. Hoppas du snart slipper blåsan.

    SvaraRadera
  6. Kikar in på din dag. Stackare med feber :(

    SvaraRadera
  7. Aj vad ont dina fingertoppar måste göra!
    Hoppas att febern gick ner sen.

    SvaraRadera
  8. Ja, fy .., brända fingertoppar kan göra nåt så hemskt ont!!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på din dag. Jag ska oxå bli bättre på planering här hemma till hösten. Fungerar bättre då :-)

    SvaraRadera
  10. Aj aj aj vad ont fingrarna måste göra. Har själv stuckit in huvudet i salen och backat skräckslagen ut igen. Tur ungarna inte kommer i morgon...

    SvaraRadera
  11. Kikar in på din dag, ja hösten är snart här. Får också börja planera för den men jag skall njuta av mina sista semester dagar innan.

    SvaraRadera
  12. Hej Hej!

    Jag har det bra här i Kroatien och njuter! Enda oturliga är att jag lyckades skada mitt vänstra ben dagen innan vi skulle åka. Så jag har delvis hoppat omkring med kryckor.

    Vad var det för middag ni åt? Den såg god ut!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Kikar tillbaka på din dag! Jag ler alltid åt dina kommentarer.
    Den där blåsan ser inte så god ut, men mellanmålet desto mer!

    SvaraRadera
  14. Aj aj vilka fingertoppar! Känner hur de svider och bultar.
    Hoppas paketet har kommit nu.
    Så fin bild av regnet du tog.
    Och ja, glöm inte Pimm´s innan vintern slår till!

    SvaraRadera
  15. Ååååh aaaj, dom fingrarna! Ser ju himlarns ont ut det där! :/
    Men allt ätbart däremot, ser himlarns gott ut!

    SvaraRadera
  16. Himla fina glas förresten!

    SvaraRadera
  17. Så roligt att kika på din dag så här i efterhand. Jag hann inte alls med efit den här gången -andra arbetsdagen, massor med kontorsjobb och flera inskolningar.

    Skönt att Gustav piggade på sig igen och det där mellanmålet såg inte alls fel ut!
    Det där ovädret såg vi däremot inte mycket av. Lite mörk himmel och en femminutersskur på eftermiddagen.
    Och för övrigt tänker jag att det måste vara svårt att spela när man sitter så nära teven...

    SvaraRadera
  18. Snacka om att din dag innehöll det mesta - sol och regn och födelsedag och feber och brännblåsor (AJ!) och film och datorhaveri och ... ja, sådär som livet brukar vara, fast kanske inte allt på en gång ...

    SvaraRadera