onsdag 1 augusti 2007

Färga eller inte färga?

Det är det som är frågan... Har upptäckt att dom gråa stråna breder ut sig, och att det inte längre enbart handlar om highlighter det som jag har i håret... Utväxt är det fulaste som finns, och det är ju det där med att hålla efter... Det finns många fina färger att välja mellan, och jag har ju haft en hel del genom åren som jag verkligen har trivts både med och i... Det kostar mycket pengar att färga det med stil... Jag tycker att min mamma är ursnygg i sitt gråa, men det är ju inte säkert att jag har turen att få det så naturligt tjusigt skiftande i hela gråskalan som hon har det... Färga eller inte färga?

2 kommentarer:

  1. Färga?

    Jag har också en mor med det vackraste kritvita håret, i en ursnygg page - men skulle själv mest se ut som en tufsig spräcklig katt om jag inte hjälpte naturen på traven. Färgar dock i en rödaktig färg som i det närmaste är identisk med min naturliga hårfärg, varför utväxten knappt syns. Men ju fler gråa hår...desto mer kommer den att synas. Jag inser det, men hellre än att se ut som en tufsig katt ;)

    SvaraRadera
  2. Det lutar nog åt det hållet! Såg just mig själv på en massa bilder... Trodde först att dom var oskarpa, men såg sedan att håret plötsligt gjort mig både blek och färglös.

    SvaraRadera